Annons:
Etikettödlor
Läst 3000 ggr
awkward
7/4/10, 1:02 PM

Lygodactylus williamsi?

Någon som vet hur eller vart man kan få tag på denna geckoödla?

Och fakta om den? :)

Annons:
AndreasS
7/4/10, 2:13 PM
#1

Kolla på Gecko iFokus


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

awkward
7/4/10, 2:18 PM
#2

Men jösses så blind jag varit!

Att jag inte upptäckt att dem har ett eget iFokus?!

Tack AndreasS! :)

AndreasS
7/4/10, 2:45 PM
#3

Gecko sajten släpptes igår så det är inte så konstigt att du int upptäckt den. Tungan ute


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[mommo 12]
7/12/14, 3:05 PM
#4

Detta hände för fyra år sedan jag vet. Men någon annan kanske behöver denna fakta. Jag har skrapat i hop lite fakta över internet, där det står samma saker och rätta mig om jag har fel. Här kommer det. lygodactylus williamsi Föda: Insekter såsom små syrsor, bananflugor, husflugor och andra insekter i rätt storlek. De kan även äta mjuk frukt så som banan och liknande. Även sylt går ner. De gillar mango och persika. Så ge dem mycket sådant. Färsk frukt är det de tycker mest om. Dammning: Kalcium är bra att damma med. Multivitamintillskott är något man kan använda någon gång i veckan bara. Nästan som godis, fast det är inget lygodactylus williamsi godis. Terrarium: Ett ganska stort terrarium som de kan klättra runt i. En grotta kan också vara bra. Vatten är viktigt för luftfuktigheten. Och mycket växter, mjuka och hårda, men inga giftiga, eftersom dom kan råka äta dem. Se till att ha en god ventilation. De är mycket känsliga för svamp och mögel. 25- 29 grader är att rekommendera. Gärna en spotlight i taket så att det blir varmt och skönt. Sänk värmen med ca. 5 grader på natten/kvällen. Duscha/ spraya med vatten några gånger om dagen, de behöver dricka och och bli lite nerkylda och en hög luftfuktighet. De vill också ha UV-ljus. Reptiglow 5,0 ska vara bra. Ungefär 70% luftfuktighet. Antal geckos: Man kan ha två eller tre hanar i hop och jätte många honor, men kolla ytan i terrariumet, inte för många geckos på förliten yta. De lägger 2-3 ägg åt gången. En hona kan få ungefär 8 kullar på ett år. Äggen läggs ofta på/ i trånga utrymmen, äggen kläcks 55 - 85 dygn senare. Det kan även hända att föräldrarna äter upp ungarna så det är bäst att ha ungarna i en separat låda/ eller ett terrarium. Utseende: Hanarna är blåa, oftast illblåa. Honorna är grön-brunaktiga. Även ungarna kan vara grönbruna. Lygodactylus williamsi kan bli 6-10 cm. Både hanar och honor är gulorangea undertill. Ibland när de gömmer sig i skuggan, eller är ledsna får de en mörkare blå nyans. De har inte heller några ögonlock, vilket de flesta geckoödlor inte har.

JACLAR123
7/17/14, 4:33 PM
#5

Hej! 

Den art ska INTE ha sylt! Det är bara söt och inga vitaminer m.m. Man kan bara ha en hane, fast man inte har någon hona. Eftersom aptiten minskar och någon kan skadas allvarligt! Reptile glow 0.5 gör så att huden skadas….   Det sista är att inte ge för mycket, kackerlackor, syrsor m.m. De kan bli lätt tjocka. Prisklassen ligger på 500 kr för en juvenli.

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

Upp till toppen
Annons: