Annons:
Etikettsköldpaddor
Läst 829 ggr
[sse_]
8/20/14, 8:46 PM

Rysk stäppsköldpadda hjälp!!!

Hej! Jag har en rysk stäppsköldpadda som är född december 2013. Idag när jag skulle titta till den så lyfte jag på en barkbit som den brukar tycka om att ligga under, då låg det en lila aktig SAK där, vet inte ens hur jag ska förklara riktigt. Den var rund/avlång och mörk lila, och såg nästan ut som något typ av organ. Plockade upp den och försökte se vad det var och såg att det var några halvsmälta blad bland annat. Den var inte hård utan gick sönder när jag tryckte på den. Sköldpaddan verkar pigg, går omkring och åt precis. Vad kan det vara? Kan den ha spytt? Försökte ringa veterinären men fick inget svar.. Ursäkta för en lullig text..

Annons:
[sse_]
8/20/14, 8:54 PM
#1

Nu när jag provade att skölja av "den lila saken" så var det i princip bara halvsmält mat…? :/

Hanna
8/20/14, 9:50 PM
#2

Vad matar du sköldpaddan med?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[sse_]
8/22/14, 1:22 PM
#3

Klöver, torkat gräs, maskrosblad och nu på sommaren/sensommaren får han gå ute och beta på sin gräsdel i utomhuslådan..

linneassv
8/22/14, 1:45 PM
#4

Jag skulle tro att det bara är halvsmält avföring. Exempelvis igelkottar har lila avföring, och de har ganska liknande föda som din sköldpadda.

barkskog
8/23/14, 11:36 AM
#5

Liknande föda? Rysk stäppsköldpadda äter växter, igelkotten äter insekter.

Kan sköldpaddan ha ätit svart vinbär?

[sse_]
8/23/14, 11:41 AM
#6

Nej svarta vinbär har den inte fått tag i :) såg att han hade fått tag i en blåklocka dock, kan det ha varit den han reagerade på?

Annons:
Medaljjägaren
8/24/14, 6:58 PM
#7

Har du någon bild på det?

YEY, INSIDER!

Upp till toppen
Annons: