Annons:
Etikettormar
Läst 824 ggr
JenniferSoderberg
10/26/14, 8:51 PM

Vill skaffa orm men är osäker.. ^^'

Hejsan, jag har varit grymt intresserad av att skaffa orm, har jag varit nästan hela livet, har alltid velat ha en stor orm, gärna en boa, MEN då är det ju så att dom äter råttor, och eftersom jag har råttor skulle jag nog må ytters dåligt av att mata ormen/ormarna då jag enbart skulle tänka på mina bebisar.. MEN jag vet ju att dom råttor som ormarna äter är uppfödda som mat osv men jag vet inte.. Tips någon annan här som har både orm och råttor? ^^

Är det i fel grupp får admin gärna ändra! (:


Annons:
Hanna
10/26/14, 9:40 PM
#1

Jag tycker faktiskt inte att det är någon fara när man köper frysta foderdjur och matar med, och då har jag själv haft gerbiler och planer på att skaffa råttor.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

JenniferSoderberg
10/26/14, 9:45 PM
#2

Okej! ^^


Lejonhjarta
10/27/14, 12:21 AM
#3

Vi är nyblivna ormägare och har råttor sen tidigare, ja säg vad v inte har…😉 Vi hoppas d inte skall kännas konstigt. Just nu är dom bara juveniler ormarna så dom äter pinkisar så vi kanske hinner vänja oss tills de är dags för möss… 🙂

fluffis
10/27/14, 7:44 AM
#4

Jag förstår ditt problem. Jag har själv haft råttor och har gerbiler nu som foderdjur. Jag får en relation med föräldradjuren och det är tungt att avliva dem när det väl är dags men det är inte ofta som tur är. De små som föds pillar jag inte så mycket med och är medveten om att de ska bli foder. Det funkar rätt bra, men det är min sambo som gör själva avlivningen.

För din del är nog det lättaste att köpa redan frusna råttor och när de ligger där som ett hårt paket så tänker man knappt på att det är en råtta ens, inte jag i varje fall. Sen kommer du nog vänja dig också. Jag är övertygad om att det är fullt normalt att tycka det är jättejobbigt första gången så skäms inte för det 🙂

Upp till toppen
Annons: