Annons:
Etikettödlor
Läst 856 ggr
[EvelinaL]
2014-12-15 21:26

Djur i terrariebord?

För ett tag sedan köpte jag och pojkvännen ett terriarebord som vi ska ha i framtida lägenheten och vi har börjat diskutera vad vi ska ha i det. Det är inte så högt så inga djur som behöver mycket utrymme på höjden (annars hade en vattenagam passat mig i smaken), inga som är bra på att fly då det inte finns några lås, inga som är giftiga eller farliga, inte bara nattaktiva och inga som man behöver städa hos allt för ofta. Förslag? Öppen för alla typer av djur myra till elefant.

Annons:
VildaVittra
2014-12-15 21:31
#1

Landsköldpaddor kanske? Och då mer än en av samma art då de är sociala djur.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[EvelinaL]
2014-12-15 21:42
#2

Lever de inte väldigt länge och får infektioner under skalen lätt? Det är iallafall vad jag har hört annars låter de rätt coolt att ha skölpaddor i vardagsrumsbordet.

VildaVittra
2014-12-15 21:47
#3

#2 Det beror på vilken art du väljer. En variant är att ta över vuxna exemplar, de dyker ju titt som tätt upp. 

Sköter man en sköldis rätt så är de friska djur.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hanna
2014-12-16 04:40
#4

Mått?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Rumblebee
2014-12-16 10:24
#5

Oj terrierbord som är så fint. Vill själv ha men funderar på om djuren skulle bli stressade av det? Men vilket djur du kan ha beror på vilka mått terrariet har. Fast vad gäller landsköldpaddor så är det väl rekommenderat att de ska bo i öppna lådor?

[EvelinaL]
2014-12-16 12:36
#6

Jag tror det är 120x120 cm och att höjden är 60 cm

Annons:
[peter54]
2014-12-16 16:52
#7

Vad är ett terrariebord för något? Hur kan man använda ett bord med levande djur i utan att de påverkas negativt av rörelser och "verksamhet" på bordet?

Upp till toppen
Annons: