Annons:
Etikettödlor
Läst 714 ggr
ChristineF
12/18/14, 5:36 PM

Ögonproblem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Mina två leopardgeckohonor har i några veckors tid haft ögonproblem till och från. Min äldsta hona fick en grå/vit hinna i ögonen som sedan försvann efter någon vecka, jag tänkte att det var öms som fastnat. Sedan fick min yngre hona likadant, men värre. Hon blundade helt i flera dagar tills idag när jag gjorde rent hela terrariet och möblerade om lite. Nu går hon runt och tittar in nya omgivningen. Den äldre honan som var bra är nu grumlig i ögonen igen. Båda har under denna tiden ätit bra och verkar helt pigga/normala i övrigt. Jag har fuktat i fuktlådan och sprayat direkt på dem varje dag för att underlätta.
Är detta öms eller kan det vara något annat? Ögoninflammation? Någon som haft liknande problem och vad kan jag göra?
Självklart åker jag till veterinär vid behov, men vill undvika den stressen helst med tanke på allmäntillståndet i övrigt är så pass bra.

Annons:
Hanna
12/18/14, 6:52 PM
#1

Jag har för mig att Fågelkliniken är bra på reptiler. Du kan ju ringa dit och rådfråga. Jag vågar tyvärr inte gissa vad det är som felar.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

ChristineF
12/18/14, 10:00 PM
#2

Tack för tipset! Får testa ringa dit, o även till Mälaren smådjur där vi varit innan med leo.
Om någon känner igen detta så berätta gärna!

Upp till toppen
Annons: