Annons:
Etikettoff-topic-annat
Läst 2849 ggr
[klarabastin]
2015-01-26 11:50

Djurvakt

Hej,  jag heter Klara och skulle jättegärna ta hand om ditt/dina djur medan du är bortrest, inte hemma etc. Du står för bur/tearrarium och foder (kan diskuteras om djuret bor länge hos mig). Jag har haft ett flertal reptiler och är väldigt djurintresserad 🙂

För mer info maila mig. klarafinatussialgo@gmail.com

mvh,Klara

Annons:
Hanna
2015-01-27 00:35
#1

Hej Klara, vad roligt att du vill vara djurvakt. Jag undrar dock över lite saker. Jag ser att du lagt den här förfrågan på väldigt många sajter. Är det något speciellt djur du kanske vill rikta in dig på? Det känns som väldigt mycket jobb att hålla koll på så pass många olika djurarter, även om man tycker om dem allihop.

Om det nu är så att du verkligen vill vara reptilvakt så ber jag dig att specificera lite om vilka djur du kan tänkas ta hand om samt vad du har för kunskaper. Alla klarar ju inte av att mata med insekter/möss och det känns även inte så lämpligt att lämna över större eller mer defensiva reptiler till en trettonåring.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

luckydragonriderkin
2015-01-27 13:18
#2

jag har också några funderingar :-) 

var finns du och skulle du ta betalt? och exakt vilka kunskaper inom reptiler har du? 🙂

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[klarabastin]
2015-01-27 14:16
#3

#1 jag har kunskaper om nästan alla vanliga reptiler eftersom att jag har ägt de flesta av dem:)  jag har dock aldrig haft kameleonter:/

Möss och insekter e.t.c har matat till mina djur och reptiler under lång tid så det klarar jag av enkelt. som du påpekade så är det inte så bra att överlåta aggressiva  reptiler eftersom jag inte har haft så väldigt aggressiva djur hemma.

jag har ett giftigt djur och det var en rose hair tarantula som jag hade i något år.(det är min favorit tarantela art😃).men jag vet inte om jag kan ta emot giftiga ormar m.m eftersom min mamma är skeptisk mot giftiga djur (vilket man borde vara)

jag har en stor kärlek till ormar. tycker värkligen de är så vakra och intressanta djur:).

just nu har jag bara en lite sunglow leopard gecko hemma efter som jag vill ha plats få evetuella djur som jag tar hand om/passar.

[klarabastin]
2015-01-27 14:19
#4

#2 du kann läsa det som jag skrivigt ocvan till #1 för att veta vilka kunskaper jag har osv.

jag brukar diskutera priset med ägaren och brukar anpassa priset beroende hur mycket tid och utrymme djuret tar. men jag gör ju mest det här för att jag älskar djuren så jag tar inte speciellt mycket betalt:)

Humi
2015-01-28 09:47
#5

Om du gör en mer detaljerad lista för reptiler som du klarar av att passa så kanske du lättare får lite kunder. 

Till exempel att du inte tar emot aggressiva djur. Eller kanske har ett max mått på djuren? 
Du kanske inte vill mata djur som äter kaniner eller liknande? 
Finns en hel del att tänka på, så en lista hade varit grymt :)

Annars är det är bra initiativ! :)

[klarabastin]
2015-01-29 11:41
#6

#5 jag har gjort en lista nu som heter "lista på djur jag kan vakta" om du är intresserad så kan du kolla in den:)

Annons:
luckydragonriderkin
2015-03-01 15:40
#7

Hej! Var sa du att du fanns exakt?

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[klarabastin]
2015-03-02 22:16
#8

#7 

stockhom innerstad:)

luckydragonriderkin
2015-03-10 06:43
#9

Hur mycket skulle det kosta med en majsorm i fyra veckor i juli-Augusti ? :-) Bara undrar

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

luckydragonriderkin
2015-03-10 06:43
#10

Menar såklart Juli- Augusti

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[klarabastin]
2015-03-10 09:09
#11

#10 , fyra veckor, hmmm..

vet inte riktigt runt 150 i veckan (pris kan diskuteras). du står för mat och terrarium (samt transporten till mig) jag bor i inre stockholm.

min mail är klarafinatussilago@gmail.com

Upp till toppen
Annons: