Annons:
Etikettormar
Läst 1414 ggr
WolfFire93
2015-05-05 07:14

strumpebandssnok?

Kan jag ha min gamla majsorm och en strumpebandssnok i samma terrarium? Eller e jag korkad då? XD Han har gått med yngre majs innan, och majsormar ska ju inte käka upp varandra, men äter de upp andra arter? Vill såååå gärna ha San franssisco varianten.

Annons:
[peter54]
2015-05-05 10:17
#1

Det är aldrig en god idé att ha ormar ihop. De arter du nämner  lever i helt skilda biotoper, så absolut nej, inte majsorm ihop med strumpebandssnok.

WolfFire93
2015-05-05 10:32
fluffis
2015-05-05 16:42
#3

Ormar är ensamlevande. De lever inte ens ihop med sina egna artfränder (förutom vid parning) så det bästa är att ha dem ensamma. När det kommer till olika arter så håller jag med peter54.

WolfFire93
2015-05-06 10:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

På tal om konstiga ihopsättningar… Jag fick 4 stora kackerlackor med ursprung från Madagaskar, i julklapp av jobbet X'D Var oförberädd, så hade ingenstans att ha dem… Så de fick flytta in till min Tigersalamander X3 inte alls rätt miljö kanske, men de verkar må toppen! Förr var de rädda för honom och han trodde de var mat så han jagade dem. Men nu flyttar han sig när de kommer och de älskar att klättra runt honom. (Inga djur blev fysiskt skadade under denna process). Salamandern verkar tycka det är rätt okej så länge de inte rör honom X3 Han är nu dubbelt så stor som när jag köpte honom (kackerlackorna också) Vet att detta inte är det smartaste att göra, men mamma tyckte jag skulle slänga ut dem i minusgraderna ute, så hon slapp dem. Tycker inte de ska bo i en glasslåda heller :')

Upp till toppen
Annons: