Annons:
Etikettormar
Läst 3020 ggr
pillorita
5/25/15, 7:09 PM

Rosenboa

Kikade på rosenboa 🙂 och fastnade så klart totalt ! Vad ligger de på i pris och någon som säljer ? Vill ha sån med orange.

-bild borttagen -

Annons:
pillorita
5/25/15, 7:47 PM
#1
pillorita
5/25/15, 7:48 PM
#2

Någon av dessa 2 färger

-bild borttagen-

[peter54]
5/25/15, 8:11 PM
#3

Vem äger de där bilderna? Har du tillåtelse att använda dem?

pillorita
5/25/15, 8:28 PM
#4

Men jag kan la inte va ensam om o låna från google ? Svårt o visa vilken typ utan egen bild eller ?

Hanna
5/25/15, 8:49 PM
#5

#4 Nej, du är tyvärr inte ensam om att "låna" bilder från google. Dock är det snarare bildstöld än ett lån. Om du inte har tillstånd eller fotograferat dem själv så plockar jag bort dem direkt.

Länka till bilderna eller skicka i PM om någon är intresserad av att hjälpa dig.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[peter54]
5/25/15, 8:56 PM
#6

Men det är inte tillåtet att bara låna bilder hursomhelst. Det är brott mot upphovsrätten. Någon äger de där bilderna.

I menyn här ovan finns "om sajten". Gå in och läs reglerna där så ser du att det inte är tillåtet att låna bilder från nätet och publicera dem här eller på andra ställen.

Annons:
pillorita
5/25/15, 9:09 PM
#7

Ja ja ja ursäkta mig då !

pillorita
5/25/15, 9:38 PM
#8

Tänk om man kunde lägga tid på frågan än om bildera för jag hade noll koll på detta och ville bra visa vilken typ jag menade.

fluffis
5/25/15, 9:43 PM
#9

Rosenboaormar är fina så jag förstår att du har fastnat för dem! Jag har själv spanat in dem men det har aldrig blivit att jag har skaffat någon. De verkar hyfsat enkla att ta hand om. Helst ska de dvala/vintervila men det är inga problem om man vet hur man ska gå tillväga och har tillgång till ett ställe med sval temperatur som de behöver under vintervilan.

Jag gjorde en sökning bland annonserna på terrariedjur.se och hittade två rosenboa till salu, den ena säljs för 800 kr och den andra verkar kosta 200 kr, men jag har ingen aning om om det är någon variant som du är intresserad av.
http://www.terrariedjur.se/?page=market&bos=0&category=0&sarea=0&s=rosenboa

fluffis
5/25/15, 9:48 PM
#10

#8

Jag kollar gärna på vilken du menar, fixa en länk istället 🙂

pillorita
5/25/15, 9:59 PM
#11

http://www.snakecanyon.de/files/images/pages/collection/Rosenboas/Amelanistic/Rosenboa%20Amelanistic%201.JPG Sån el den med mer orange färg kollade på din länk men kunde inte se hur de såg ut via mobilen Tack för all tid du lägger ner o svara på mina frågor mm fluffis :D ☆

fluffis
5/25/15, 10:10 PM
#12

#11

Den var fin! Ingen fara. Folken som hänger här brukar vara väldigt hjälpsamma, särskilt om man inte lägger upp bilder olagligt 🙂 Hade det varit min bild som någon annan lagt upp så hade jag blivit förbannad.

Hanna
5/25/15, 10:20 PM
#13

#8 Jag anser att det är viktigt att informera, då det faktiskt inte är lagligt att ta bilder så. Men nu när du förstått så får det gärna handla om den huvudsakliga frågan.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
[peter54]
5/25/15, 10:23 PM
#14

#11 Det finns en del rosenboor i Sverige och ibland ser man både vuxna och unga exemplar på mässorna, men de varianter du visar är inte alldeles vanliga. Jag tvivlar på att du hittar dem i Sverige, så antagligen måste du köpa dem från Tyskland och jag tror att såpass extrema färgvarianter kan bli dyra.

Dina frågor ligger ju kvar så vi kan alla se dem och svara när som helst. Bilderna däremot, tillhör den tyske uppfödaren Andreas Wichelhaus och om han skulle vilja, kan han stämma dig på tusentals euro för bildstöld, vilket innebär att den frågan är mycket mer angelägen för den här sajten än dina frågor. Nu har Hanna räddat dig från den risken.

pillorita
5/25/15, 10:53 PM
#15

Jo jag har förstått det… tack ! Vilka rosenboor är de typiska o lätta o få tag i här i sverige ?

Hanna
5/25/15, 11:00 PM
#16

Dessa är de jag sett till salu och även de som dyker upp på bild lite då och då, så gissar på att de är "typiska". http://www.terrariedjur.se/?page=maingallery&sub=species#&speciefamily=2&speciegroup=28&specieid=124

Hoppas du kan se vad jag länkat om du nu inte skulle vara medlem.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[peter54]
5/25/15, 11:13 PM
#17

#15 Det finns några underarter, jag tror att de är tre och dessutom finns lokala färgvarianter som kan skilja mycket. Vilken som är vanligast i Sverige är jag inte helt säker på, men jag skulle tro att det är den som heter Charina trivirgata "saslowi", men färgerna varierar mycket även hos den.

Det finns annonser ibland på exempelvis www.terrariedjur.se. Om du tittar på bilderna där så ser du vad som förekommer mest här.

Upp till toppen
Annons: