Annons:
Etikettsköldpaddor
Läst 1133 ggr
WolfFire93
7/26/15, 11:29 AM

uppfödare vattensköldpadda?

Hej är det någon som föder upp målad vattensköldpadda och målad vändhalssköldpadda? Våran målade vattensköldpadda blev 12 år pga fruktansvärt miss skötsel framt till hon var 3 då vi fick henne. Skalet var helt missformat och hon var grå/ beich… men i våran skötsel fick hon upp alla färger igen :) tyvär så började hon hosta blod när hon var 12 (förra hösten) så hon fick avlivas. Vi åkte på reptilmässan nära göteborg, men jag har nu ingen bra erfarenhet då 5 av 7 djur vi köppte dog på ett par dagar efteråt, av att de redan var sjuka av att resa, den ena salamandern dog dock av min brist på kunskap(frågade uppfödaren och fick heeelt fel info, men jag skulle läst på innan och inte inpulsköppt dem. De fraktades dessutom från tyskland och mådde inte super av resan nästan utan fukt… men ska faktiskt försöka igen för de var helt otroliga djur

Annons:
WolfFire93
7/26/15, 11:32 AM
#1

Men nej! Den tog bort massa… X/ Söker i alla fall ungar av de arterna eller omplaceringar så länge de kan gå ihop senare. Tack för svar

VildaVittra
7/26/15, 11:41 AM
#2

Jag vet inte riktigt vilka arter du menar. Är målad vattensköldpadda det som på engelska heter painted turtle, så heter det Målad guldsköldpadda på svenska. Och jag vet inte någon i underordningen vändhalssköldpaddor som heter målad. Vad heter den på latin som du menar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

WolfFire93
7/26/15, 7:32 PM
#3

ja det är Målad guldsköldpadda och rödbukad vändhalssköldpadda jag menar. X3 sorry kan inte hitta latin -.-" fortsätter leta…

NiklasTyreso
7/27/15, 10:46 PM
#4

Det brukar finnas omplaceringsannonsef då och då på vattensköldisar men de där nordamerikanska arterna föds nästan aldrig upp i Sverige.

WolfFire93
7/28/15, 11:22 AM
#5

jaha :0 jag har varit med och kläckt sånna vändhalsar, och den andra var köpt i djuraffär som unge från början

Upp till toppen
Annons: