Annons:
Etikettallmänt
Läst 914 ggr
[Grodhopp]
10/3/15, 7:38 PM

Efterfrågar bilder och info!

Hej! Jag hänger normalt sett på akvariefisk men funderar (i smyg) på att utöka familjen med fler amfibier och/eller reptil. Eftersom jag är nu här hittar jag inte riktigt så man får gärna länka mig till rätt ställe om det finns bra trådar! Jag har letat runt i ett bra tag nu men det går sådär. Funderar på följande: 1. Landsköldpadda. Tänker dock att det kan bli lite knepigt med öppen låda (för det ska dom väl ha?) då vi har en stor hund som nog inte skulle lämna dem ifred. Samma om de vill gå fritt nåt på golvet eller gräsmattan men då får man så klart ha vovven någon annanstans. Men bilder på hur ni har det och länkar till bra info vore toppen! 2. Eldbukssalamander. Har redan tre akvarier igång och ett fjärde som står och skriker på inneboende! Fastnat otroligt för mina klogrodor och vill gärna utöka amfibieskaran med salamandrar. Samma där, trådar/länkar/bilder eller övriga tips? 3. Skäggagam eller gecko, här är jag inte alls påläst än så jag letar vidare själv, haft leopardgecko som liten men snackarn åt inte och jag omplacerade honom till ett proffs men tyvärr avled han. Jag vågade inte hantera honom så mycket men det skulle jag så klart göra nu, antar att man tränar fram sånt… Ja det här var snurrigt, men era personliga erfarenheter till en nybörjare och tips på bra information, uppfödare, mm är välkommet!

Annons:
Upp till toppen
Annons: