Annons:
Etikettödlor
Läst 735 ggr
SamPosse
11/12/15, 4:04 PM

Hjälp med Daggecko!

Hej! Jag skrev ett inlägg ett tag sedan om att en av mina två daggeckos haft problem med att "tappat" fjäll. Situationen har varit mycket bättre, jag bytte lampor till de som de haft tidigare istället för nya, och av någon anledning så började de båda två må så mycket bättre. Båda äter med extremt god aptit, bajsar och ömsar som de ska, allt har varit som vanligt ett bra tag nu. Men nu när jag kom hem så har den ena blivit, tilltucklad eller hur man ska säga över hela nosen (Bulligt och fläckvis fjäll). Lockade fram henne med mjölmask som hon åt glatt, och betedde sig inte annorlunda över huvud taget, och hon har hoppat runt, jagat och varit aktiv, solat och allt det som tillhör det ordinära. Därför tror jag nästan inte att det är en sjukdom, jag tror uteslutande att dom två bråkar med varandra. Någon som hört om samma situationer och kan ge tips på hur jag skall gå tillväga? Jag har inte riktigt möjlighet att separera dem, och tycker det är så synd att det ska behöva bli så. Jag känner hemskt nog för att hellre omplacera en av tjejerna som kan få all uppmärksamhet och kärlek, eller ta bort en av dem så det inte blir stök. Ringde och pratade med min lokala veterinär som inte var helt skarp på reptiler, men de kunde hjälpa till med avlivning, vilket är sista sista sista utvägen! Nu ber jag om hjälp från er andra reptilkunniga människor, om någon vill ta sig an denna fina tjej eller vet hur jag kan få allting att bli bra. 

Det är riktigt tungt att skriva detta, inget jag gör bara för att. Håller båda riktigt kärt. Ja, temperatur är som det ska natt/dag, fuktigheten stämmer, de har gott om klättermöjligheter och gömställen, de har både belysning, UV och värme. 

Från en ledsen geckoägare

Annons:
Upp till toppen
Annons: