Annons:
Etikettspindlar
Läst 2640 ggr
[Samsonmaster14]
5/14/11, 10:53 PM

Behöver spindelinformation!

Jag funderade lite på att skaffa en marklevande fågelspindel efter eller innan sommaren, men jag hittade inga informationer om dom på nätet, så jag undrar om någon kan posta länkar eller skriva om dom. Har några frågor…

-Vilken spindel rekomenderar ni för nån som aldrig hade en?

-Hur stort terrarie/akvarium ska en marklevande fågelspindel ha?

-Vad för utrusning ska den ha?

-Vad äter dom o hur mycket?

O sånt, men som sagt skicka länkar eller sammanfatta skötelse för en fågelspindel.

Annons:
[Samsonmaster14]
5/14/11, 10:56 PM
#1

+ hur mycket kostar en fågel spindel?

Oilers
5/15/11, 10:53 AM
#2

Du hittar mycket nyttig info på http://www.kryp.forum24.se/

Kan rekomendera B.Smithi som förstaspindel.

30x30x30 brukar rekomenderas till en loj spindel som Smithin.

Köper du däremot en A.Geniculata så skulle jag nog rekomendera ett större.

Mest för att den är lite mer "på" och snabbare.

Kackerlackor och syrsor varav jag har kackerlackor som basföda.

[Samsonmaster14]
5/15/11, 11:02 AM
#3

Läste lita o bestämde mig för att köpa en rödknäad fågelspindel, men jag kunde inte övertala min mamma så jag för gömma spindeln.

Hur gitfiga e rödknäade? Vill veta om jag får bara ont eller ska åka till sjukhuset när den kommer att bita mig

[Ratwomen]
5/15/11, 1:49 PM
#4

Om din mamma säger att du inte får ha ett visst djur, varför skaffa det bakom hennes rygg?

Varför väntar du inte till den dagen du flyttat hemifrån och därav kan bestämma själv sen?

Din mamma kommer ju självklart till slut upptäcka spindeln och det är aldrig bra att gå bakom föräldrarnas ryggar sådär, när man skaffar sig en reptil så får man ha i tanken att de ska leva i flera år. Och varje dag ska de ha den skötsel/vård de kräver.

Varför inte läsa på under dessa år så du kan mycket om dem sen när den dagen kommer då du kan skaffa den reptil du vill ha? Då kan du ju mycket och då vet man även om man gör rätt val av reptil eller ej.

Bara en tanke

[Samsonmaster14]
5/15/11, 3:13 PM
#5

Hehe du har rätt, men det e långt tid tills jag skaffar en lägenhet. Och jag kan alltd övertala min mamma.

När jag köpte min första grodda så fick jag inte heller göra det, men när min mamam upptäckte den, brydde hon inte sig om den, hon har bara sagt att jag ska sköta om den bra.

Binks
5/15/11, 6:30 PM
#6

Förhoppningsvis kommer du aldrig bli biten.

Och blir du biten så har du varit dum och haft fingrarna i närheten av den då du INTE ska plocka med den.

En vuxen sprindel gör de nog j ävligt ont att bli biten av.

Du kommer få 2st stora hål i handen som ser ut som du blivit huggen med en skruvmejsel.

Giftat är varierande från person till person, men skulle du känna att du börjar må riktigt dåligt så är de nog bäst att ringa sjukhuset.

Annons:
[Samsonmaster14]
5/15/11, 8:32 PM
#7

Okejdå, nu vill jag inte längre ha nån spindel. Jag ska bejålla mig till ödlor o gagare

Oilers
5/16/11, 1:39 PM
#8

#7

Bra det då du verkar lite svajig med intresset då en hona kan leva i 25år.

[Samsonmaster14]
5/16/11, 6:08 PM
#9

Men geckos lever också så länge :) O det e bra bra.

[magnus237]
5/16/11, 7:48 PM
#10

vänta med spindlar det fick jag med göra har en mamma som inte änns kan se dom på tv ska du ha någon köp en chilensk fågelspindel dom brukar inte bita och inte skaffa sånna som finns i mina lilla samling blir man biten av några av mina så dör man. men en chilensk fågelspindel är som ett geting stick tänk bara på dom kan bli gamla vill man sköta om sina spindlar under massor av år så är spindlar bra val både billiga i mat o lite jobb

Binks
5/16/11, 9:56 PM
#11

Bli biten och bli biten.

Blir man biten har man gjort något fel.

Då har man haft fingrarna där man inte ska ha dom.

Och skaffar man sig lite giftigare spindlar så är de hårdare bud med hållningen än med dom "mindre" giftiga.

Om du sett tänderna på en vuxen fågelspindel så funderar du nog inte på giftet.

De är inge små getingstick vi pratar om här utan 2 tänder som kan bli upp mot 2,5cm långa och rätt grova.

Man kan säga att spindlar är ungefär som att hålla giftormar.

(Men endå långt ifrån samma sak)

Man gör så mycket man kan för att INTE reta upp dom och inte behöva ta i dom, och helst inte ta i dom ALLS.

[magnus237]
5/16/11, 11:05 PM
#12

det där med gift spindlar är inget för en som inte har god vana av spindlar överhuvut taget tog mej några år innan det blev potenta efter något år till så tog jag steget fullt ut o skaffade dom som är dödligt giftiga sen spelar det ingen roll om dom är dödliga eller inte man ska inte ha sina fingrar i terrariet.nästa inköp är redback som ska köpas in om någon vecka .kanske en till vandrings spindel som inte är o leka med den är värdens giftigaste och extremt aggresiv ett litet misstag dör o det blir inte roligt

Upp till toppen
Annons: