Annons:
Etikettminneslunden
Läst 2467 ggr
tira
2008-06-12 17:01

hanen dog idag!

hejdå puck!

igår kväll sjuknade den nya hanen in och all mat han hade ätit kom ut hel igen.han grånade och var snabbt i dvala.vi lade honom i sjukterrariet och väntade ett par timmar sen släckte vi ner och efter ett par timmar var han borta.jag hade ingen aning om att det skulle beröra mig så djupt eller att jag skulle känna mig så bedrövad.han fick aldrig en chans pga människors nonchalans och okunnande.jag tröstar mig med att han i alla fall hade det bra dom sista veckorna här och hela familjen blev mkt fäst i honom.önskar att folk kunde ta lärdom av det här.att en varelse ska behöva dö för att folk har tröttnat.han har det bra nu,och vi är glada att vi fick lära känna honom.vi kommer att sakna honom.

Annons:
Eva-M
2008-06-12 19:01
#1

fyyy vad hemskt…..du som kämpar med dina djur så mkt och tar hand om vanskötta skäggisar….en del tycker vadå….det är ju bara en ödla….(eller andra smådjur)….men man fäster sig otroligt vid sina djur…

AndreasS
2008-06-12 19:03
#2

Jag beklagar sorgen. Vi får hoppas på att folk tar lärdom av detta. Jag hoppas att det på nått vis kommer fram till de förra ägarna att den fick sätta livet till för deras okunnande och nonchalans och bara för att man tröttna på ett djur så skiter man inte bara i det.

Fy f**n för sånt folk.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

tira
2008-06-12 20:01
#3

tack för eran omtanke :) jag funderar på att skicka ett mail till dom förra ägarna efter detta lagt sig lite. mvh tira

heavymetalman
2008-06-12 20:17
#4

Vi kanske skulle starta en förening här i sverige som tar hand om misskötta Reptiler.. och sen för söka få lite sponsorer och så… bara en tanke…

Beklaga sorgen  även jag…

tira
2008-06-12 20:29
#5

tack så mycket!  ang föreningen har jag varit inne på samma linje,men känner att jag inte har så mkt tid till adimistration(som jag inte ens  kan stava till) men tanken har funnits ett tag mvh tira

AndreasS
2008-06-12 20:51
#6

Tanken har även slagit mig.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
heavymetalman
2008-06-12 20:58
#7

ju fler man är desto mindre jobb… man kan ju fråga runt lite Cool

Asa-N
2008-06-12 23:10
#8

Trött man blir på folk som bara skiter i sina djur :o/ sedan spelar det inte någon roll vilket djur det är. Skäggisar är väl lika mycket värda som vilken annan levande varelse som helst.

favoritkatten
2008-06-13 14:20
#9

Hej

Beklagar djupt, men vet vad du känner. Jag och en kompis övertog 4 leopardgeckos som hade haft det dåligt. Den ena honan av min kompis dog för ett tag sen, och den andra verkar inte heller klara sig. Våra har kommit igång igen och äta, men det har varit tufft. Fattar inte varför folk skaffar djur när de inte vill ha dem med i sin familj resten av livet… tung suck…

Trösta dig med att du gjorde ditt yttersta och det finns det ingen som kan ta ifrån dig… Du har fått en extra stjärna på himlen…

Kram Cina

Mizzi
2008-06-14 21:35
#10

Fy f*n för folk som inte tar hand om sina djur, det skulle vara krav på tillstånd för att ha husdjur, och missköter man sig mister man det och får det aldrig tillbaka Skrikandes

AndreasS
2008-06-14 21:58
#11

#10 Tyvärr så är det ganska svårt att ha någon kontroll på vem/vilka som skaffar husdjur. Men jag skulle gärna välkomna en ny lag om folk som missköter sina djur.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

tira
2008-06-14 22:55
#12

tack så mycket för allas tankar om pucks öde.kämpar nu för att försöka få honan att ta sig vidare. mvh tira

[magnus237]
2011-02-04 09:21
#13

miste en orm för några dagar sedan en av dom minsta hadde bara hafft hon i 2 dagar den som kom med ormen hadde låtit den bli is kall

veterinären kunde inget göra än ge den medecin som inte tog sej

Annons:
kasse71
2015-01-11 14:28
#14

Jag fick två skäggagamer i julklapp för två år sen men tyvär va den ena honan sjuk och hadde blivit av med klor och jag förstår mig inte på dom som inte tar hand om dom vackra små djuren terrariet var förlitet och det fisk sand istället för vanlig sand som man ska ha till skäggagamer det låg bajjs över hela akvariet och både honan och hanen har tappat svannsen vet ej om min lilla shej kommer att klara sig Jag förstår verkligen sårgen för till och med när hon lever så är jag lässen för att hon inte kommer att klara sig

kasse71
2015-01-11 14:30
#15

Ojj ser nu att det var veldigt länge sen förlåt

Upp till toppen
Annons: