Annons:
Etikettgiftormar
Läst 3919 ggr
Wassago
1/21/08, 9:51 AM

Giftormsbett

Här kan man se den fruktansvärda vävnadsdöd som kan inträffa vid ett bett från Bothrops asper! OBS: Det är ingenting för känsliga sinnen!!!!!

http://lt.wikipedia.org/wiki/Gelton%C5%BEand%C4%97_kaisaka

Annons:
AndreasS
1/21/08, 10:55 AM
#1

Hualigen, ser ut som benet möglat…


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Rainbow_Reptiles
1/21/08, 12:09 PM
#2

Men huvva!  Förvånad

[Catteklina]
1/21/08, 10:45 PM
#3

Fy f-n :(

TerriZue
1/23/08, 9:03 PM
#4

Det var gosigt… fy och bläääää!

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Sol-Angelica
1/27/08, 10:42 PM
#5

Har varit med om en tant en gång när jag jobbade  på sjukhuset här,som vars arm helt var som dennes ben,,helt svart..inte av ormbett utan av dålig cirkulation m.m,,kommer ihåg att denna tant var ganska påverkad/förgiftad av denna dåliga arm,och därför inte helt klar så hon försökte  alltid ge oss en klapp på kinden med den när vi hjälpt henne med något,,kan tilläga att ingen jätte gärna gick in till henne..

Venom79
1/28/08, 12:26 PM
#6

Här kommer lite mer sådana ruskiga bilder. Detta är ett bett av Crotalus oreganus oreganus (Northen pacific rattlesnake)

http://rattlesnakebite.org/rattlesnakepics.htm

OBS EJ FÖR KÄNNSLIGA!!!!!!

Annons:
AndreasS
1/28/08, 1:00 PM
#7

Fy f*n tur man är på avstånd från giftdjur.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Wassago
1/28/08, 3:30 PM
#8

Ja du… många av dom som har gift borde tvingas att titta på sådanahär bilder, då skulle deras intresse svalna lite å kanske skulle dom inte vara så kaxiga när dom håller på å stilar för sina vänner! Brukar säga att ibland är det värsta som kan hända inte att du dör, ibland kan det vara att du faktiskt överlever… Man kan bli i betydligt värre skick än vad man ser på dessa två bilderna!!

JACLAR123
12/26/14, 10:50 PM
#9

Ojoj 😮

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

Lejonhjarta
1/1/15, 2:11 PM
#10

Fy 17, mkt obehagliga bilder!!

Tror inte detta hjälper el biter på dom som har giftormar för "detta händer ju inte mig!" "Bara klantiga personer etc etc" Som med allt annat… Visst vet vi att man skall vara försiktig med smällare, man skall inte göra egna etc… Ändå massa olyckor under natten som gått. På vissa biter inte varningar, tyvärr!!

Tacka vet ja mina små majsisar. 😉❤️

[peter54]
1/1/15, 9:35 PM
#11

Jag tror nog att såna bilder "biter" lika bra på giftormsägare som på andra, åtminstone om man har någonting alls mellan öronen.

Jag hade stora och högpotenta giftormar under 70- och 80-talet, men la ner den grenen av hobbyn för att jag kände att min respekt gränsade till rädsla emellanåt, särskilt efter en incident med en munrötedrabbad puffadder där jag var sekunder ifrån att bli stämplad.

Bara det att jag lyckades hålla tanken klar räddade mig i den situationen. Hade jag fått panik istället så hade det varit kört.

Upp till toppen
Annons: