Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 2166 ggr
Rwawr
2013-11-27 15:21

Axolotl tynar bort!?!!?

Hej! 

Nu är det så att jag har en Axolotl som vi haft i 3-4 år. 

Hade en kompis till henne som dog för ett tag sedan (skrev inlägg om hjälp här men den gick bort ändå) . Hon verkade inte bli påverkad av det som hände honom. Inte smittad eller så. 

Men nu har hon börjat äta jätte dåligt och tynar bokstavligen bort. Ser ut att vara skinn och ben och det har hänt inom loppet av bara några dagar! Hittar inget om detta på nätet och söker mig därför hit om det finns ngn kunnig om detta. 

Snälla hjälp mig, och snabbt!

Annons:
Lilolizeit
2013-11-27 15:25
#1

Vad har du för bottensubstrat hos din axolotl? Hur bor den? Förstoppning är ju väldigt vanligt.. Kan den fått i sig något?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Rwawr
2013-11-27 15:33
#2

Hon äter lite grann! Men ytterst lite! 

Hon har både väster och grus (som e lite större så hon inte kan äta det) och pump, lampa osvosv. HAr allt som den behöver. Inte haft några problem förrän nu !

Lilolizeit
2013-11-27 15:37
#3

Är du säker på att hon inte kan äta det? Måste vara större än bredden på hennes huvud.. Bor hon själv? Inga andra djur eller snäckor i akvariet?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
2013-11-27 15:49
#4

Kan räcka med att man har skräpsnäckor (physa osv) och dom får i sig en sån som sätter sig illa magen/tarmarna. Har du bild på gruset? Är hon intresserad av maten? Vad får hon för mat? Hur länge har det pågått? Ett par dagar låter konstigt..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lilolizeit
2013-11-28 17:41
#5

Hur går det med din axolotl?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Rwawr
2013-12-09 10:51
#6

#5: Det går allt bättre! 

Hon har börjat äta upp sig igen! Vet inte vad som fick henne att sluta. Går de i dvala eller något!? Anyway, glad att hon börjar tjocka upp sig igen :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: