Annons:
Etikettgiftormar
Läst 2129 ggr
[sandra96]
2/18/14, 2:45 PM

kungskobra

Hej, har en kompis som skriver ett arbete om kungskobra. vi har sökt runt en del men hittar inget bra om just beteende vid lek. tänkte kolla om någon här vet någon om detta eller har en bra sida att dela med :)

😃

Annons:
knugi
2/18/14, 2:56 PM
#1

Är ni bra på engelska kan ni hitta info på "king Cobra mating ritual eller mating behaviour"

t.ex

Mating Behavior

  • Females release a scent to attract male mates at the beginning of the mating season. This scent is released as the female king cobra sheds her skin. If male king cobras are competing for a female mate, they will attempt to win the right to her by wrestling each other with their strong necks. King cobra courtship behavior involves the male snake rubbing his head against the females until she consents to mate with him by twisting their bodies together. The male and female king cobras can remain with their bodies twisted together for hours or even days while they mate.
[sandra96]
2/18/14, 3:05 PM
#2

Tack, jodå hyfsat bra engelska kan jag och den texten du kopierade in var jätte bra! tack!

snakielove
9/4/14, 2:02 PM
#3

Den tar kontskt med ens ögon och försöker att hypnotisera :)

Jag kan bli biten, jag kan bli mobbad, jag kan ta skit men inte bryr mig jag , jag har ormar i mitt hjärta 

[peter54]
9/4/14, 4:37 PM
#4

Ingo som är Medarbetare här på reptiler iFokus har kungskobra och säkert har han kunskap om parningsbeteende.

Wassago
9/16/14, 2:29 PM
#5

Hej! :) Har missat detta då fokus varit på annat håll! :) Stämmer bra ja, har en flicka som heter Nàhi! Kungskobran är ju den enda ormen i världen som bygger ett bo, ett bo bestående av en massa kvistar, gräs, blad, jord mm! Däri lägger hon sedan sina ägg i botten på boet som sedan täcks med ovanstående blandning! Sedan vaktar honan äggnästet tills ungarna är kläckta!

[sandra96]
9/17/14, 5:49 PM
#6

Hej, tack för alla svar! synd att det inte var nu han behövde det är tyvärr redan klar med redovisningen och allt, men endå väldigt intressant att läsa! tack för all hjälp!

Annons:
Upp till toppen
Annons: