Annons:
Etikettallmänt
Läst 1258 ggr
[Blue_Lugia]
2/27/15, 7:08 PM

Om det skulle hända ....

Tänkte bara fråga…. Det kan hända mycket i livet som gör att man absolut inte kan ha kvar sina djur. Det kan handla om sjukdom exempelvis eller så kanske djuret själv inte trivs. Om det skulle hända, och man inte får sina djur sålda efter många försök och dom skulle vara i akut behov nytt hem, vad gör man? Lämna in på djuraffär känns inte som något alternativ, lämna dom åt sitt öde och jag skulle inte våga lita på att dom behandlas väl. Eller är i värsta fall avlivning sista utvägen? Detta är inte aktuellt i mitt fall, men jag bara spekulerar. Mycket kan ju hända på 15-20 år och har man ödlor som tenderar att kunna uppnå den åldern så måste man ju veta.

Annons:
Hanna
2/27/15, 9:38 PM
#1

Jag hade i första hand försökt att sälja (frågat uppfödaren innan ifall denne ville ha tillbaka djuret), hade inte det fungerat så hade jag kollat om någon inom min bekantskapskrets kunnat tänka sig att ta dem. Jag har turen att ha träffat många underbara reptilmänniskor på de få åren jag varit aktiv inom hobbyn och är säker på att de skulle ställa upp i mån av plats och tid. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

IceTee
3/1/15, 1:59 PM
#2

Vi var tvungna att göra oss av med vår dabbis, och vi lyckades tillslut sälja henne! Först måste man nog se över varför man inte får djuret sålt (är priset för högt? Är det ett väldigt vanligt djur som folk skänker bort på blocket?), man kan ju vända sig till olika forum eller sidor på fb och fråga runt, förklara läget och se ifall man kan få hjälp Sen tror jag det viktigaste är att inte förvänta sig att kunna tjäna något på det. Priset ska vara symboliskt, inget annat! Det handlar om att djuret ska få ett nytt, bra hem och då ska det vara viktigare än pengar

Medarbetare på Skor iFokus

[Blue_Lugia]
3/2/15, 12:02 AM
#3

Naturligtvis. Men om man dom många gör "skänker" bort dom får man bilden av att "Jag är bara glad om jag blir av med den" istället för att vara noga med vart den hamnar.

IceTee
3/2/15, 12:09 AM
#4

#3 ja, skänka ska man aldrig göra! I alla fall inte direkt, men man kan ju sänka priset lite till om någon verkar som en vettig ny ägare tänker jag!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: