Annons:
Etikettoff-topic-annat
Läst 1743 ggr
mysan_nilsson
7/28/15, 6:13 PM

Ta dö på kackerlackor?

Hej! Vi har bestämt oss att ta dö på våran kackerlackor då de tar med typ små smår flugor! Hur kan man döda dom smartast och enklast? (De har varit föda för spindlar om det har något med saken att göra?)

Annons:
WolfFire93
7/28/15, 8:09 PM
#1

Min ena drunknade i vattenskålen… (hade varit i norge och mamma glömde ge dem mat och vatten, så den var för törstig…) Vilken sort är det?

Hanna
7/28/15, 8:41 PM
#2

Hur menar du med tar med flugor? Vad är det för art? Hur håller du dem? Samt, vad matar du med?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

mysan_nilsson
7/29/15, 11:23 AM
#3

#1 jag tror det är döskalle kackerlackor. Men mest troligt är de döda nu, då jag hällde dom i hett vatten och sedan lät de vara där i. De rör sig inte och de flesta ligger på botten! Tror ni de är döda?:/ lite orolig att de fortfarande lever!!

WolfFire93
7/29/15, 11:41 AM
#4

O.o de låter ju som de borde vara rätt döda…

NiklasTyreso
8/1/15, 12:04 PM
#5

Inga djur överlever kokning. Snabb död men troligen plågsam. Djupfrysning fungerar med men det går långsammare men kanske med mindre smärta p g a att vakenhetsgraden sjunker med temperaturen. Alla djur har nervsystem och smärtkänsliga celler, även insekter. Den här tiden på året är vanligt att få in bananflugor som gärna lägger ägg i foderdjurens frukt. Var det bananflugor du hade fått in hade jag bytt frukten mot torr kattmat och blad av China-kål som bananflugorna inte gillar.

Upp till toppen
Annons: