Annons:
Etikettödlor
Läst 1647 ggr
[viccaan]
11/25/15, 3:12 PM

Geckoödlor

Hej! Vilka lättskötta geckos (förutom crested som jag redan ska införskaffa) finns? Vi bor två ihop och vill ha en ödla var.  Har ett 45x45x60 terrarium. Är det möjligt att de tar död föda om man matar dem själva och rör lite på krypet? Tänker på syrsorna som finns på burk.

Annons:
JACLAR123
11/25/15, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Gargoylegecko :) 

De sköts på samma sätt som ögonfransgecko. Denna art är bara lite grövre och enligt mig intressantare.

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

[viccaan]
11/25/15, 3:56 PM
#2

kul! Så de äter också crested gecko diet? :) Vart finns det att få tag på den här ödlan, är den vanlig i zoobutiker som har reptil eller ska man vända till någon uppfödare i Stockholm?

Behöver de något speciell belysning utan räcker det med vanlig UV ett par dimmar/dag om man har levande växter? Pris för en ödla? Något mer du kan berätta? :)

JACLAR123
11/25/15, 4:18 PM
#3

De är CGD och kräver inget uv-ljus eftersom de är nattaktiva.  Det räcker med led ljus som inte avger värme. Dock så är uv-ljus ingen nackdel. 

Jag säljer och avlar gargoylegecko och har sålt dem från 1000-2000 kr styck. 

Mvh Jacob

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

[viccaan]
11/25/15, 10:44 PM
#4

Låter bra och lättskött! Tyvärr bor jag i Stockholm, såg att du bodde i Lindköping..

JACLAR123
11/26/15, 4:15 PM
#5

Linköping bor jag i. Har dock inga ungar till salu utan alla är redan bokade. Kanske kommer två ägg kläckas innan månadsskiftet. Om det skulle hända så kan du boka dem till mässan i Januari. Mässan ligger i Södertälje den 30 Januari. 

Återkommer om ungarna skulle kläckas :) 

Mvh Jacob

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

[viccaan]
11/26/15, 7:03 PM
#6

#Snälla gör det!! PMar! 😃

Annons:
SamPosse
11/26/15, 9:31 PM
#7

nu kommenterar jag ang. det du skrev om mässan, vad är det för mässa i södertälje? aldrig hört att det funnits en där? :o isf vart i söderälje? bor nära så vore superroligt att åka dit.

JACLAR123
11/26/15, 9:35 PM
#8

Här finns mer info om mässan: 

http://www.terrariedjur.se/?page=happening&hid=87&sub=coming

Det är den gamla Solna mässan, fast nya lokaler och ett annat namn. :)

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

SamPosse
11/27/15, 12:26 AM
#9

tack för den infon, det hade jag missat! Då ses vi säkert där :)

JACLAR123
11/27/15, 3:40 PM
#10

Absolut, det gör vi säkert :)

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

Upp till toppen
Annons: