23: Reptilshoppen - Säljes

Skänkes, fin leopard gecko med terrarium (2år)

2016-02-17 07:42 #0 av: Magdalena Wikbladh

Vår lilla Steve söker nytt hem efter det att vår 13-åring tröttnat. Det viktiga är att du är en person som tar väl hand om honom! Han är glad och pigg och alla hans saker medföljer utan kostnad. Bor i Nynäshamnstrakten (0709-996911)

Anmäl
2016-02-17 07:59 #1 av: Lamina

Hmm... Bor ju i Nynäshamn och har haft mina funderingar på att skaffa en enkel nybörjarödla.

Lite funderingar dock:
Har du bild på honom?
Hur stort är terrariet? Bild?
Är hälsan bra? Äter ömsar och skiter han som han ska? Inga tidigare problem?

Har ingen erfarenhet av ödlor än. Men har alltid haft intresse för reptiler och är sen ett år tillbaka ägare till en majsorm. Läser alltid på noga innan jag tar mig an ett djur, så kan lova att han skulle tas väl omhand enligt konstens alla regler. :)

Anmäl
2016-02-17 10:15 #2 av: Magdalena Wikbladh

Hoppas kunna svara ja på allt, vi har skött honom efter bästa förmåga och han åt 4 syrsor igår så han är ett riktigt matvrak:)terrariet är inte jättestort, ca 1m ggr 05m kanske. försöker ladda upp en bild... 

Anmäl
2016-02-17 11:18 #3 av: Lamina

Åh, blev verkligen sugen på denna kille nu. Men måste diskutera saken med resten av familjen först. Kan jag återkomma till helgen, om du inte hittar något annat åt honom?

(Btw, se upp för oseriösa köpare som ser sin chans bara för att det är gratis. Tycker att du iaf ska ta lite betalt för honom. :) )

Anmäl
2016-02-17 16:13 #4 av: Magdalena Wikbladh

Det är bara att återkomma, jag kanske inte är så snabb på att svara här så smsa gärna till mitt mobilnummer:) 

Anmäl
2016-02-17 23:03 #5 av: NiklasTyreso

Håller med om att man ska ta betalt för djur, även om det bara är en symbolisk summa så visar man att djuret är värdefullt och värt god omvårdnad.

Anmäl
2016-02-20 16:50 #6 av: Lamina

Efter en del diskussioner har vi tyvärr kommit fram till att vi inte har någon plats för ett till terrarium. Så jag väntar med att skaffa en ödla till jag har flyttat.

Anmäl
2016-02-22 20:53 #7 av: Hanna

Det står i reglerna att inga djur får skänkas bort. Lägg till en mindre summa för ödlan i annonsen.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.