Annons:
Etikettormar
Läst 1519 ggr
Dampstern
2016-04-15 18:18

Kan man skicka?

Har planerat att köpa orm (kungspyton) men dock så finns det knappt någonstans att köpa här i norrbotten. Har dock hittat många som är nere i söder, då jag inte har möjlighet att ta mig dit så undrar jag om det är möjligt att skicka en orm? Jag vet att i USA så finns det bra alternativ som absolut inte skadar 'djuren' på något sätt. Finns det något sånt här i Sverige? Eller om ni har något annat tips.

Annons:
[Udoon]
2016-04-15 19:35
#1

Har mera koll på fisk än andra djur, men vad jag vet är det olagligt att skicka ryggradsdjur med post och liknande.

fluffis
2016-04-16 11:06
#2

Att skicka ormar med post eller liknande gör vi inte här i Sverige. Har man lite tålamod och letar så brukar man kunna hitta någon privatperson som kan transportera djuret man vill ha. Har för mig att det finns djurtransport.ifokus och på terrariedjur.se kan du annonsera efter någon som hjälper dig med transport. Det finns också djurtransportgrupper på facebook. Det är väldigt tråkigt att det inte längre finns reptilmässor så långt norrut, annars hade jag rekommenderat det.

Dampstern
2016-04-16 14:18
#3

Tack så mycket för tipsen! Jo, väldigt synd!

sallad
2016-04-21 10:17
#4

Har du varit inne på akvariecenter i Luleå? Jag matade en kungspyton som fanns där till salu när jag praktiserade för några år sedan. 

Fast du kanske inte vill köpa i butik? 🙂

-Rasmus 🌈

Dampstern
2016-04-23 22:36
#5

Jag mejlade de och frågade men tyvärr så hade han Inga! 😊

Upp till toppen
Annons: