Annons:
Etikettödlor
Läst 1800 ggr
uzaan
5/22/16, 5:58 PM

Ödla för nybörjare

Jag har planerat att skaffa en ödla. Har aldrig haft någon men har alltid gillat dem. Har lite frågor nu då. 

Jag bor i en liten lägenhet så jag har inte plats för någon stor sak utan behöver vara en liten som inte behöver så stort terrarium. Roligast vore ju om den var dagaktiv.

Har ju läst att leopardgeckos är bra för nybörjare men finns det någon dagaktiv,liten och lättskött ödla?

Sen tar jag gärna emot tips på böcker så man kan läsa på lite.

Annons:
[Klave]
5/22/16, 10:54 PM
#1

Leopradgeckos är mest nattaktiva och enligt de flesta rätt tråkiga, det är bara att gå in på blocket och kolla på alla annonser där det står att folk säljer dom för att de har tröttnat. Isåfall skulle jag väl rekommendera majsorm eller någon typ av salamander.

uzaan
5/23/16, 3:30 PM
#2

Tack. Ska läsa på om salamander. Ormar kan vara fina att se på men inget jag vill ha. :)

JACLAR123
5/23/16, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ögonfransgeckos är utmärkt bra nybörjare ödlor. 

De äter Cgd (ett pulver som blandas med vatten) men även insekter då och då.

Kräver ett terrarium på 45x45x60 cm som minst LxDxH. 

/Jacob

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

uzaan
5/23/16, 7:16 PM
#4

Den har jag läst lite om idag. Den verkar vara en trevlig krabat. Ska kika närmare på den. Tackar så mycket. 🙂

NiklasTyreso
5/24/16, 9:34 PM
#5

Ögonfransgeckos blir inte särskilt handtama. De är kvicka att kila i väg om man har dem i handen. Leopardgeckos är lugna och trevliga om man vill hålla i dem.

[dynamitella]
5/24/16, 9:41 PM
#6

#5

Det stämmer nog om de flesta :) Däremot finns det väldigt lugna och handvana ögonfransgeckos också. Jag har ungefär 5 av båda sorterna här hemma.

Annons:
Upp till toppen
Annons: