Annons:
Etikettallmänt
Läst 3256 ggr
[Evilyn]
6/30/16, 9:43 AM

Vad har du för reptiler (och andra djur)?

Som rubriken lyder - Vad har du för reptiler (och andra djur)? :)

Annons:
[Klave]
7/2/16, 12:57 PM
#1

För tillfället endast en kinesisk elbukssalamander och en husspindel i burk. Sen har jag två katter och två tamråttor.

blondifire
7/3/16, 7:54 AM
#2

har en skäggagam o fem katter, fyra norska skogkatter o en maine coon :-)

S*Winsnes Wilda

SamPosse
7/6/16, 11:02 PM
#3

Haha nu blir det en liten lista men detta har jag just nu:
1 vietnamesisk råttsnok, 1 kp, 2 daggeckos, 1 Jemenkameleont, 1 afrikansk hussnok, 5 ögonfransgeckos, 1 gargoyle, 1 apotekarskink och 1 regnbågsboa :)

SamPosse
7/6/16, 11:04 PM
#4

Och juste, glömde skriva i andra djur. Då har jag 2 australienska flygpungekorrar och 1 gerbil. Hon är en gammal hona och misslyckats att sammanföra med nya så hon får tyvärr gå själv.  Vi får en liten illerkille på måndag nästa vecka också 😂😍

[Blue_Lugia]
7/7/16, 1:33 AM
#5

Ögonfransgecko Leopardgecko Blåtungad skink Epibolus pulchripes (tusenf. oting) Ev. spindel på g snart också. Det är vad jag har just nu, sen har jag haft en massa andra djur också.

NiklasTyreso
7/7/16, 11:24 PM
#6

Åtta majsormar, just nu tills äggen kläcks.

Annons:
[PeterTM]
7/10/16, 12:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här finns just nu 18 Lampropeltis (släktet kungssnokar), 5 fiskar och en katt. På bilden min pojke med den största av mina Lampropeltis, en 180 cm lång 16 år gammal hane av sinaloamjölksnok.

Fransu
7/16/16, 4:29 PM
#8

Är från och med idag nybliven matte till en liten svartvit majsorms-unge. Första reptilen. Utöver ormen finns två hundar här hemma.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Leia.birgersson
7/25/16, 11:31 AM
#9

En rysk stäppsköldpadda, ett akvarium med fiskar såklart:) och två katter

linneassv
7/27/16, 4:56 PM
#10

En leopardgecko, 2 husgecko och snart även 2 dvärgskäggagamer :)

Hanna
7/30/16, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

0.0.1  Aphonopelma seemanni, 1.1 Corallus hortulanus, 1.1 Crotalus stephensi, 1.5  Eublepharis macularius, 1.2 Gekko gecko, 1.0 Grammostola pulchripes 1.2 Heterodon nasicus, 0.0.1 Hysterocrates gigas, 0.0.1 Monocentropus balfouri, 1.0 Pandinus cavimanus, 0.0.1 Tityus stigmurus, 1.0 Vipera ammodytes meridionalis (Mount Olympus) + massa kackerlackor samt en hund och två akvarier! 😃

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Jonesponeshej
9/5/16, 12:38 AM
#12

4 hundar, 5 katter, 5 råttor,  2 gerbiler,  2 degusar, 2 chinchillor, 2 marsvin, cirka 25-35 nataler, 1 majsorm,  1 strumpebandssnok,  3 kungspyton, 1 skäggagam, 1 stäppvaran, 2 grekiska landsköldpaddor, 3 ögonfransgecko/crested gecko, 3 bibron's gecko, 2 mysksköldpaddor, 1 rödörad vattensköldpadda, 4 höns & 2 tuppar.

Hanna
9/5/16, 5:15 PM
#13

Lägger till två Crotalus cerastes cercobombus och två Gonyosoma boulengeri.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
[PeterTM]
9/10/16, 10:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag minskar på mitt menageri, har just nu 10 olika kungssnokar (Lampropeltis ssp), men ytterligare tre är på ingång från kalifornien (december). Tanken är att satsa främst på två arter, även om jag sparar ytterligare tre övriga, bland andra sinaloajätten på min tidigare bild i tråden.

Vår gamla katta har blivit mycket sjuk,  njursvikt, hon äter inte och dricker för dåligt, så hon har tappat mer än hälften av sin vikt. På onsdag kommer veterinären hit för att avliva henne 😢

NiklasTyreso
9/10/16, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Det blev några ungar så för stunden har jag 14 majsormar hemma!

Wolf69
9/12/16, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

1 Salmon Boa (Hona)

2 Sistrurus miliarius barbouri (dvärgskallerormar, ett par)

1 Sistrurus miliarius streckeri (dvärgskallerorm, hane)

2 norsk skogkatt (tjejer)

3 vuxna franskvädur/belgisk jätte + 5 ungar (kaniner)

3 New Zeelands kaniner

WolfFire93
9/17/16, 11:57 AM
#17

2 majsormar, 3 reeves vattensköldpaddor, 2 jemenkameleonter, 1 kejsarskorpion, 2 vampyrkrabbor, 2 eremitkräftor, 1 indisk vandrande pinne, X antal zophobas larver, X antal mjölmaskar, X antal bruna fältsyrsor, 2 kaniner, 4(5) marsvin, 2 skrattduvor, 2 undulater, 4 akvarium. Tror inte jag har glömt något nu XD

immobilized
9/21/16, 12:25 PM
#18

#14 Beklagar verkligen angående katten! 🌺

Så otroligt fina djur ni har allihopa!

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Intehärutandär
10/12/16, 10:42 PM
#19

1 vattensköldpadda och 1 chinese crested HL dog.

Hanna
10/16/16, 6:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#20

Blivit några fler djur från mitt håll. Bland annat ytterligare en Crotalus stephensi, en trio leopardgeckos samt jungfrugeckos, vilket jag ångrade att jag sålde tidigare så köpte mig ett gäng nya. :)

På bilderna är det de C. stephensi jag har sedan tidigare.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
Kilala
1/2/17, 4:11 PM
#21

1 Hund
2 jemenkameleonter, 
2 dvärghamstrar
2 katter
25 möss
10 + Afrikanska Dvärgsjusovare
8 Lagurus lagurus
8 Guldhamstrar
1 iller
X antal bruna fältsyrsor,
x antal kackerlackor
18 kaniner,

Mvh Susanne

duesomsocker
1/5/17, 7:05 PM
#22

jag och min sambo har 

  • en chinese crested dog 
  • två hästar
  • en kampfisk
  • en reeves kärrsköldpadda 
  • ca 30 höns
  • 75 nötkreatur 
  • 22 tackor och 2 baggar
Mona22
1/18/17, 11:06 AM
#23

Har en del djur hemma då det är mitt stora intresse =)

Ormar/ödlor :
Lepidothyris fernandi, Takydromus sexlineatus, Python regius,   Lampropeltis t. campbelli, Lepidodactylus lugubris, (Heterodon nasicus på ingång)

Spindlar/skorpioner:
Chromatopelma cyaneopubescens , Poecilotheria regalis, Avicularia sp. "Guyana", 
Avicularia sp."Amazonica", Brachypelma boehmei, Tityus stigmurus, Hottentotta trilineatus.

övriga : 
Bombina orientalis, Psytalla horrida, Lissachatina reticulata, Damon diadema, Blaptica dubia.

sedan 3 Felis catus , 2 cornish och en maine coon.

miche
1/22/17, 5:35 PM
#24

2 hundar, chinese crested ( naken ) och en york/lhasa apso.

2 stäppvaraner ( varav en är till salu )

1 dvärgskäggagam.

5 st leopardgecko 2 hanar 3 honor.

1 rödöradvattensköldpadda.

Vinternos
1/23/17, 10:45 PM
#25

Här hemma finns det två stycken Physignathus cocincinus samt två stycken hundar, en chihuahua och en husky/malamute.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Instabeliebeer
2/5/17, 9:58 PM
#26

1x hamster 4x indiska vandrande pinnar 1x kampfisk 17x neonfiskar 1x mal 2x Malawi 1x Marimo om det räknas hehe

Transfiguration
2/11/17, 8:28 AM
#27

Har nyligen skaffat mig mina första egna reptiler :) passat andras då & då annars.. tar emot för mig att ge möss/råttor tex som föda (ser de som husdjur) & kryp har jag aldrig tyckt om :P en leguan hade blivit för stort här hemma så jag hade turen att få tag i två unga dabbagamer (uromastyx thomasi) som också är vegetarianer (det är jag med fö :P) sidan krånglar men här mina små "hen" (Nessie & Godzilla), 6 mån; ng: http://www.ladda-upp.com/bilder/86382/nessy-26-godzilla Övriga djur jag har just nu är tre innekatter. Då jag la ner min musavel (ej ormföda ;) så började jag ta emot omplaceringsdjur så det bor även två kaniner & en guldhamster här :) Den dagen (I wish) man förhoppningsvis skaffar hus så kommer djuren att öka, sköldisar & kaniner i trädgården osv.. :D Har alltid velat ha en kungsboa så om min pojkvän tar död på maten så kan jag sköta resten :) Just det, två barn med, de mest högljudda bland samlingen ^^

Djurälskande omplaceringsmamma med 12 djur av olika art/ras, stora som små, pälsiga som ickepälsade 💕 Alla djur (beroende på utrymme och djurets storlek) är välkomna till min savann. Jag har fött upp djur i omgångar men koncentrerar mig nu på omplaceringar, de flesta stannar - andra hittar jag hem åt där de får vad de behöver i form av sällskap, yta, utevistelse etc

Annons:
Upp till toppen
Annons: