Annons:
Etikettspindlar
Läst 1668 ggr
[Blue_Lugia]
7/14/16, 9:19 PM

Spindel i petbox?

Kan man ha en fågelspindel i en större petbox? Det jag är mest rädd för är att den ska kunna trycka upp locket och krypa ut, kan det hända? Nu pratar jag om relativt stora som typ Brachypelma-arter?

Annons:
Hanna
7/16/16, 5:22 PM
#1

Beror ju helt på vad det är för petbox. Jag har sett både såna där locket sitter rejält och andra där locket i stort sett åker upp av sig själv. Köp en hammarplast-låda annars och göra några lufthål i.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Jennah]
7/17/16, 11:30 PM
#2

Tyvärr ganska inaktivt forum, och jag har ingen spindel-erfarenhet, men svarar ändå eftersom inte så många andra gjort det. Har läst här på iFokus att en del spindlar kan lära sig att öppna lock och gärna ger sig iväg på en upptäcktsfärd. Och de kan vara vääldigt jobbiga att hitta, med tanke på att man får leta både fågel fisk och mittemellan och i alla små skrymslen och vrår. Så man vill inte att den rymmer.

[Blue_Lugia]
7/25/16, 11:01 PM
#3

Nu är hon inneboende i petboxen sen en och en halv vecka ungefär. Locket sitter ju ganska hårt, så hon måste nog vara en ståldpindel om hon ska orka öppna det.

FemFem
8/17/16, 4:24 PM
#4

De petboxar jag har haft (köpta i djuraffär) har varit såna med "knäpplock", alltså att man får trycka till när man stänger och så knäpper det till. Inte en chans att en spindel kan lyfta ett sånt lock ;)

[Blue_Lugia]
8/17/16, 8:31 PM
#5

#4 Har en sån så jag känner mig rätt lugn ändå. :)

Upp till toppen
Annons: