31: Trivselregler

Hur mår min nya adopterade Roger=tjej?

2016-08-07 16:02 #0 av: VictorOchRoger

Hej har nyss adopterat min första skäggagam, och han lever i ett terrarium på 140 cm bredd och 65 cm som jag har inrett själv med allt möjligt så den ska ha en bra miljö. Vill gärna ha tips på förbättring så att hon mår bra. All kritik är bra, kommer att posta bilder så ni ser terrarium och Roger och så får ni tycka och tänka vad ni tänker! ;)

Anmäl
2016-08-22 23:44 #1 av: MangaMarodoren

Vet inte om du har det då det inte går att se på bilderna men tänkte att det är lika bra att fråga. Vet du hur varmt det är i hela terrariet?(tänker att när det inte verkar ha något tak), värme är viktigt för dom och den borde ligga på runt 25-27på den svala sidan och runt 30 på den varma och under lampan 37-39(Hon ska då kunna vara där det är den temp så att det inte är en bit upp).

Vet som sagt inte hur det funkar när det är så där öppet då mitt är stängt, kanske du har några värmemattor i? Men som sagt det är lite svårt att se då jag bara kan gissa hur hur högt det är och vad jag tror :3

Anmäl
2016-08-27 02:26 #2 av: Hanna

Vart har du UV-ljuset? Hur hög luftfuktighet får du upp i den där burken? Det ser ut som om ödlan står vid fönstret. Tänker rent spontant på drag?

Anmäl
2016-09-10 10:22 #3 av: [PeterTM]

Har du något gömsle där den kan vara ifred från insyn? Instämmer också i tidigare postares frågor om UV-ljus och luftfuktighet.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.