Annons:
Etikettoff-topic-annat
Läst 1960 ggr
Zandrama
9/12/16, 2:23 PM

Reptilgrupp på FB?

Hej alla!
Då denna iFokusgrupp verkar vara lite halvtaskig vad gäller aktivitet så tänkte jag höra om någon vet någon bra Facebookgrupp för Reptiler där man kan kolla vad folk har och även där folk säljer (inkl Terrarium)?

//Belinda aka Zandrama

Annons:
Hanna
9/15/16, 1:35 AM
#1

Är väl egentligen bara att skriva vad som helst som innehåller ordet "reptil". Dock är nog "Reptiler som hobby" den grupp med flest medlemmar och söker du ett forum med chatt så finns Terrariedjur.se.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[PeterTM]
9/15/16, 12:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det finns massor av reptilgrupper på FB, både generella och mer specifika, exempelvis för leopardgecko eller majsormar.

Dock tycker jag ju inte att det ena behöver utesluta det andra. Jag menar att det är medlemmarna i den här iFokusgruppen som avgör hur mycket aktivitet det är här, det är inte meningen att sajtvärden och medarbetarna ska behöva underhålla medlemmarna med diskussionsämnen, även om det förstås är bra med aktiva sådana också.

Jag ska ta till mi av min egen uppfattning i den här frågan och lägga upp lite nytt här. Annars kan jag säga att jag är medlem i flera reptilrelaterade grupper på FB, trots att jag är Medarbetare här och moderator på Terrariedjur.se, för som sagt, det ena behöver inte utesluta det andra 🙂

Zandrama
9/15/16, 1:54 PM
#3

#1 Tack för tips ^^ Gått med i några jag hittat sen gick jag med i den du tipsade om :)
Repti.net har jag sedan tidigare, men ska bli mer aktiv där.

#2 Jo det förstår jag absolut :) Har märkt senaste åren dock att grupper på FB börjat bli mer och mer poppis i jämförelse till Forum tyvärr :( Tycker det är sjukt trist, men det ligger ju absolut på alla hur aktivt det är ^^
Terrariedjur.se har jag faktiskt också medlemskap på :D Börjat kika runt där mer senaste dagarna ^^

//Belinda aka Zandrama

[PeterTM]
9/15/16, 3:49 PM
#4

#3 Repti.net är väl inte en aktiv sida längre, bara annonsdelen funkar.

Upp till toppen
Annons: