Annons:
Etikettsköldpaddor
Läst 906 ggr
duesomsocker
2016-12-13 21:35

Skulle behöva hjälp!

På mitt jobb finns det en damm som det har varit fiskar och vattensköldpaddor i. Ingen av personalen vet vad det är för sort och inte heller finns det några papper på sköldpaddorna. De har varit där minst 5 år. De är ca 1 dm långa i skölden och svarta. 

Sköldpaddorna fanns redan på min arbetsplats när jag började och efter att ha funderat ett tag och googlat har jag insett att de har helt fel förhållanden jämfört med vad de borde ha så därför har jag valt att omplacera dem. 

Jag  har hittat nya hem till två av sköldpaddorna, men det är en eller två kvar (tror att en kan ha grävt ner sig då de säger att dem har sett fyra), nu har jag börjat fundera på om jag skulle ta hand om den. Jag har djurintresse och har själv akvarium med fiskar hemma. Men har ingen som helst kunskap om sköldpaddor vad de kräver och hur de är som husdjur m.m. Jag har googlat runt i några dagar och försökt läsa på så gått jag kunnat, men vill ha mer råd om kost och hur man inreder akvariet, och lite tips och råd. 

Hoppas att någon kan hjälpa mig!

Annons:
VildaVittra
2016-12-13 21:42
#1

Har du en bild på dom så man kan börja med artbestämning? Olika arter kräver olika miljö.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[PeterTM]
2016-12-13 22:21
#2

#0 Har de gått i en damm med fiskar utan landdel?

duesomsocker
2016-12-14 06:05
#3

Jag kan ta bild på dem idag 🙂

Nej självklart har de haft en landdel att gå upp på, de har även haft buskar till skugga och "sol" att ligga under.

Upp till toppen
Annons: