Annons:
Etikettsköldpaddor
Läst 1466 ggr
duesomsocker
2016-12-22 18:44

Behöver akut omplacera två sköldpaddor!!

Hej! 

Jag har räddat fem sköldpaddor från avlivning, Men då jag trodde att dem var tre och hittade fem så har jag inte plats eller möjlighet att ta hand om två av dem. Därför letar jag nu akut ett nytt hem till dem, det är två Kärrsköldpaddor och troligtvis två honor. 

Sköldpaddorna skänkes till nytt hem, om man kan ta båda kan ett akvarium medfölja. Annars måste jag ha kvar det åt den andra. 

Hoppas att någon kan hjälpa mig då jag bara vill deras bästa.

Annons:
[alladjurärvälkomna]
2016-12-22 19:02
#1

Var finns dom?

duesomsocker
2016-12-22 21:09
#2

De finns på Ekerö utanför Stockholm, men kan eventuellt möta upp någonstans.

[alladjurärvälkomna]
2016-12-22 22:10
#3

Det var alldeles för långt bort :( Bor i skåne. Hoppas du hittar ett hem närmre Stockholm.

VildaVittra
2016-12-22 22:19
#4

Men borde ni inte kunna hitta någon som reser mellan Skåne och Sthlm nu i jul? Tänker på när studenterna ska tillbaka till universitetet i exempelvis Lund i mellandagarna/efter nyår. En slant och de släpar nog gärna dolda reptiler (jag har frågat diverse företag när jag transporterat reptiler och de sa okej även på platser med djurförbud eftersom de inte är allergena om jag höll de dolda och att de inte kunde rymma).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[alladjurärvälkomna]
2016-12-23 05:33
#5

Känner tyvärr ingen som ska åka den sträckan :(

duesomsocker
2016-12-23 08:47
#6

jag känner tyvärr inte heller någon ;/

Annons:
[alladjurärvälkomna]
2016-12-23 09:15
#7

Jag ska kolla med en kompis hans syster bor i Stockholm

VildaVittra
2016-12-23 10:23
#8

Annonsera på iFokus olika djursajter? Som exempelvis: 
http://djurtransport.ifokus.se/

Jag älskar sköldisar även om jag inte har någon nu längre, vill att de ska ha det bra och vet hur svårt det  är att hitta nya hem åt dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

duesomsocker
2016-12-23 15:08
#9

tack! ska verkligen försöka då jag själv inte har jätte mycket kunskap om dem och det är inte hållbart längre att ha 3 sköldpaddor i ett utrymme som egentligen är godkänt för en, men var ju bara meningen att jag skulle ha en med mig hem! Kunde inte lämna kvar dem andra två så hellre lite för trångt tills dem hittar nytt hem än att frysa ihjäl tänkte jag. Men annonserar så gott jag kan för kan inte själv ha 3 sköldpaddor.

[alladjurärvälkomna]
2016-12-23 19:19
#10

Tyvärr var kompisens syster redan i Skåne :(

NiklasTyreso
2017-01-30 21:26
#11

Hoppas det löst sig. Jag vet att det på siten terrariedjur.se finns en uppfödare av kärrsköldpaddor. Han kanske kan ta emot dem och använda sina kontakter för omplacering. Kärrsköldpadda är den enda sköldpadda som levt vilt i Sverige, under den varma bronsåldern, så det kan nog finnas folk som har en särskild känsla för sådana.

Upp till toppen
Annons: