Annons:
Etikettsköldpaddor
Läst 1262 ggr
Shqiponja
2016-12-23 11:23

Ny familjemedlem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag välkomnade jag och min make Master Rosi i vårt hem. Det var min julklapp till min make eftersom vi pratat om att skaffa en sköldpadda i 8-9 månader nu. Tyvärr fanns inget akvarium tillsalu så vi fixade ett temporärt boende till i eftermiddag då vi kommer få tag i ett boende i rätt storlek åt våran lilla vän

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
VildaVittra
2016-12-23 11:45
#1

Är det en gulbukad? Kommer inte anmäla er men de är väl olagliga att köpa numer? Bara så ni vet att ni kanske inte får omplacera eller sälja den.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Shqiponja
2016-12-23 12:34
#2

Gulörad, bor ej i Sverige och här är det lagligt att köpa och sälja dom :)

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
2016-12-23 13:06
#3

Blev erbjuden att få en och ta med mig tillbaka till Sverige då jag var här för någon månad sedan. Förklarade då för ägaren av djuraffären att det är olagligt att köpa och sälja dom i Sverige och att jag inte skulle ha fått föra in den i Sverige. Men nu då jag flyttade hit så var ju inte det ett problem längre. Min make har velat ha en sköldpadda väldigt länge men har inte haft någon erfarenhet av reptiler. Därför var han osäker på att skaffa en själv. Jag har haft egna reptiler och dessutom haft jobb där jag har tagit hand om alla möjliga reptiler och diverse andra djur. Därför blev det naturligt att skaffa Master Rosi nu då jag flyttade hit

Stolt "mamma" till katten Yoda

[PeterTM]
2016-12-23 16:51
#4

#0 De där är inte helakvatiska, så jag hoppas att du har ordnat med landdel. När de där sköldpaddorna började översvämma Sverige i slutet av 60-talet var det många som dränkte dem genom att ha dem i akvarium tillsammans med fiskar utan någon landdel alls.

VildaVittra
2016-12-23 17:02
#5

#3 Gulörade ser helt annorlunda ut. Om det är en Trachemys scripta är det en gulbukad, definitivt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Shqiponja
2016-12-23 18:11
#6

#4 Japp, vi har en landdel

Stolt "mamma" till katten Yoda

Annons:
Shqiponja
2016-12-24 18:27
#7

Tillbringat dagen med att fixa med det nya boendet som har 3 olika vattennivåer istället för 2, större landdel och som är 3 gånger så stort. Blev klar tidigare under dagen och har låtit våran lilla älskling långsamt vänja sig och nu har Master Rosi fått flytta över helt. Var orolig för att stressen skulle sätta in och det skulle resultera i matvägran. Men middagen åts med väldigt god aptit och våran älskling verkar stortrivas

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
2016-12-24 18:31
#8

Här är hen i en av de grundare delarna

Stolt "mamma" till katten Yoda

Shqiponja
2016-12-24 18:32
#9
Shqiponja
2016-12-24 18:33
#10

Hmm. Verkar ha problem med att ladda upp bilder

Stolt "mamma" till katten Yoda

Upp till toppen
Annons: