Annons:
Etikettormar
Läst 744 ggr
reptiliskå
2017-03-22 17:31

Ohungrig majsorm

Jag har en 2 år gammal hybrid majsorm-kungssnok. Den brukar äta 1 gång/veckan, men nu har den matvägrat i snart tre veckor. Vet någon om det är vanligt? Den har aldrig gått i dvala förut, men kan det vara något sådant på gång? 

Den verkar inte trött eller må dåligt, men den ryggar tillbaka när den luktat på musen. Vi har prövat med olika sorters möss, och det borde inte vara fel på alla.

Annons:
Carmarino
2017-03-22 17:40
#1

Är den kanske på väg att ömsa skinn?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

fluffis
2017-03-22 17:40
#2

En gång i veckan känns ganska ofta så du kanske ska dra ut på det några dagar till. Har ormen bra hull så är det absolut ingen fara med tre veckors matvägran. Vet du könet på ormen? Det är jättevanligt att särskilt hanar får vårkänslor och tänker mer på tjejer än på mat, den här årstiden :) I samband med detta brukar de också bli mer aktiva . Är den det?

reptiliskå
2017-03-23 20:35
#3

@Carmarino: det är nog inte det, den ömsade bara för ett tag sedan.

@fluffis: jag tror att det är en hane och han har varit ovanligt aktiv senaste tiden. Så det är kanske "Vårkänslor". Då väntar jag lite och hoppas att han snart kommer på bättre tankar!

Upp till toppen
Annons: