Annons:
Etikettödlor
Läst 1125 ggr
ZombiiiQ
2017-05-25 15:10

Leopardgecko

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en leopardgecko av min mor i förrgår.. å jag mest erfarenhet av orm så kan inte så mkt om en ödla.. de är så här att min gecko ligger bara i sitt gömställe hela tiden " vilket dom kan göra " men hon ligger där och sover hela dagen och natten förutom visa stunder då ödlan går ut å dricker vatten samt "badar" sen går den Un i grottan igen.. den är 4a månader gammal kön vet jag inte än men svansen är rätt smal ock knottrig " om de hjälper" och den är väldigt bitter, den vägrar äta mjölmask och syrsor då hembyars vänder bort huvudet Ock går längre in någon som ver vad jag gör för fel.. eller kanske är de öms på g? Vet ju inte så mycket om ödlor.. känner mot totalt hemsk..

Annons:
Rafflan
2017-07-04 14:34
#1

Har du rätt ljus och temperatur i terrariet?

fluffis
2017-07-04 15:02
#2

Grattis till ödlan! Om du nu ville ha en :) Jag kan inte så mycket om denna art men har du sett det här skötselrådet? https://www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=e_macularius

NiklasTyreso
2017-07-16 14:57
#3

Rätt temperatur och belysning styrda med timer behövs. Ödlan kanske blir rädd för dig när du ger mat på pincett. Lägg larverrver i en matskål de inte kryper ur, så kan ödlan ta själv när den vill. Gräshoppor släpper du in fritt i terrariet. Bra att ödlan har gömställen, för det minskar stress så att aptiten kan komma igång.

Ang101
2017-07-22 12:31
#4

Tips, lägg maten i en skål om pincett inte funkar för reptiler är alla lika, ger du med händerna kommer dem förknippa dem med mat och därav gå efter din hand istället. Nu är geckos inte det farligaste direkt men ja du förstår :-) Lite svårt med könet ännu men skulle gissa på en grinig liten dam. Försök att inte peta eller vara i närheten av henne för mycket. Speciellt första dagarna bör du lämna henne ifred. (Såg nu att det är en gammal tråd men hoppas att det gick bra för dig!) :-)

Upp till toppen
Annons: