Annons:
Etikettsköldpaddor
Läst 1683 ggr
097
2017-07-07 11:54

Vilken sköldpadda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte en sköldpadda för ett tag sen och ägaren va inte säker på vad det var för någon art men sa att den antagligen va en träsksköldpadda. Själv tyckte jag att det såg ut som en mysksköldpadda på bilderna (samt att den är så liten) men nu tycker jag att den liknar mer en reeves kärrsköldpadda? Den är 8+ år och 7-8cm över skalet (4-5cm bred), Någon som kan se vad det är för någon? Sen är skalet lite dåligt, det går inåt lite och när det är torrt är det typ vitspräckligt där. Dock inte alls som på bilden (lampan låg på) och det syns bara när den är ovanför vattnet och torr. Vad gör man åt det? Uv-lampa och kalcium? Bättre foder, tillskott? Har läst på mycket men eftersom jag inte vet vilken art den är, är det lite svårt..

Annons:
Rafflan
2017-07-08 03:48
#1

Ser inte ut att vara en träsksköldpadda. Är absolut ingen mysksköldpadda.
Jag tycker också den påminner om en Reeves kärrsköldpadda.

Länk till ett annat forum med en Reeves kärrsköldpadda som också inte haft det så bra i tidigare hem, kanske kan få lite tips därifrån  :)  https://www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3149

Transfiguration
2017-08-14 02:29
#2

Reeves ser jag direkt

Djurälskande omplaceringsmamma med 12 djur av olika art/ras, stora som små, pälsiga som ickepälsade 💕 Alla djur (beroende på utrymme och djurets storlek) är välkomna till min savann. Jag har fött upp djur i omgångar men koncentrerar mig nu på omplaceringar, de flesta stannar - andra hittar jag hem åt där de får vad de behöver i form av sällskap, yta, utevistelse etc

Upp till toppen
Annons: