Annons:
Etikettsköldpaddor
Läst 1092 ggr
AnnaCarin Blomberg
2017-08-05 10:07

Yannick, sköldpadda 26 år, husse har avlidit

Hej! Lilla Yannick 26 år behöver hjälp. Hans (hennes?) husse begick tragiskt självmord för några dagar sedan och Yannick är ensam kvar i en pytteliten bur. Vi har tagit hem Yannick tillfälligt, men har aldrig haft sköldpadda och känner inte att vi klarar av att ta hand om Yannick. Finns det någon här som känner att de vill hjälpa Yannick att få ett bra liv? 

MVH

Fam Blomberg

Annons:
Ang101
2017-08-05 10:43
#1

Hej! Skulle du kunna berätta mer om den? Visa lite bilder?

AnnaCarin Blomberg
2017-08-05 11:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#2

Hej! Här är några bilder på Yannick, vi håller på att försöka hitta nytt akvarium, just nu simmar hon i badkaret, här är när hon äter i den lilla hon bott i hela sitt 26åriga liv :'(

[dynamitella]
2017-08-05 19:42
#3

Hon ser inte ut att vara i så bra skick, och akvariet är alldeles fruktansvärt. Kan inte tänka mig att hon mår bra invändigt heller. Ett veterinärbesök skulle vara bra. 
Tyvärr är det också olagligt att sälja eller flytta på rödörade sköldpaddor sen inte så länge tillbaka. Nu är det inget jag tänker lägga mig i hur ni gör med, för jag förstår att ni kanske vill att paddan ska få fina sista år.

Hoppas det ordnar sig

AnnaCarin Blomberg
2017-08-05 21:09
#4

Hej! Ja, akvariet var hemskt, det är slängt… just nu är hon i vårt badkar. Vi får se över hur vi ska göra och kontakta veterinär, hade ingen aning om ens vad det var för sköldpadda! Tack för hjälp!

MVH

Fam Blomberg

Ang101
2017-08-06 11:45
#5

#3 eftersom ägaren har gått bort finns det inget val i detta fallet. Jag ser gärna att han får det bra. Dem lever ju tills dem är 30-40 år, såvida denna lillen inte fått några hälsoproblem som kortar det. #4 Jag har skrivit till dig!

Upp till toppen
Annons: