Annons:
Etikettödlor
Läst 726 ggr
Petgusa70
2017-10-24 20:35

Jag - nybörjare på skäggagam!

Jag har "blivit" med en underbar skäggis, ca 3-4 mån gammal. Tog hem den igår och fick massor av info från försäljaren - bra info fast minnet visade sig vara lite kort och nu sitter jag här med burkar med vitaminer o mineraler, frystorkade mjölmaskar, torrfoder, torkade silkeslarver, levande mjölmaskar och sallad! Mina största frågetecken är:

Hur mkt Repti Calcium och Nekton - Rep ska jag strössla på salladen?

Torrfodret - skulle det vara i en liten skål hela tiden eller en viss mängd och när?

De frystorkade silkes och mjölmaskarna, ska de blötas upp innan? Silkeslarverna är ju rätt stora och det är en liten skäggis jag har.

Om skäggisen börjar att äta av salladen kommer den då även att göra det då salladen torkar? Det är ju liksom ingen lunchrusning dit direkt - kan den ligga i lite vatten eller hur gör ni andra?

Ödlan är kanske max 9-10 cm och jag har ingen aning om vikt med tanke på dosering av vitaminer odyl.

Tacksam om någon kan hjälpa mig lite på vägen! 😕🙂

/Petra

Annons:
Petgusa70
2017-10-24 21:36
#2

Tack Peter! Fann inte riktigt svar på mina frågor där men matnyttigt var det i alla fall. 🙂

[PeterTM]
2017-10-24 22:36
#3

#2 Du kan ju lägga dina frågor där. Det finns nog fler duktiga skäggagamägare där än här :)

Petgusa70
2017-10-25 11:35
#4

Aha, det var så du tänkte👍 Tack för tipset🙂

Upp till toppen
Annons: