Annons:
Etikettödlor
Läst 793 ggr
Wilma@a
3/3/18, 10:53 AM

Ödla

Hej! Undrar om det finns någon liten ödla som funkar till 10 liter akvarium? Vet inte så mycket om ödlor och så, men blir tacksam för svar!!:)

Annons:
Kirnzy
3/3/18, 11:19 AM
#1

Inget djur ska bo i 10 liter (om inte möjligt några myror)!

Ess1
3/3/18, 11:37 AM
#2

Myror lever i samhällen och platsar inte alls i ett 10-liters akvarium (men jag antar att det inte var ett seriöst förslag).

Kolla på Snäckor iFokus.

Wilma@a
3/3/18, 11:50 AM
#3

Tack!🐜

Kirnzy
3/3/18, 11:52 AM
#4

#2 Menade det inte seriöst.. Tycker det är väldigt oroande när TS är runt och frågar och väldigt små lättskötta djur som man kan ha i ett litet akvarie och sen säger i ett 10 liters- efter att ha skrivit om ödlor, sköldpaddor, möss, hamstrar… Inget djur förtjänar att bo i 10 liter och TS verkar inte bry sig alls om vad det är för djur utan frågar om vad som helst som är litet, utan att läsa på något alls om dem innan. Hoppas verkligen att TS tänker till lite och inte skaffar en utrotningshotad sköldpadda eller ett gäng möss till ett sånt litet utrymme (eller överhuvudtaget ett "litet utrymme").

[PeterTM]
3/3/18, 12:04 PM
#5

Nja, något djur kan man nog ha i 10-litersvolym. Myrlejon till exempel 🙂 Eller någon liten skalbagge, två mjölbaggar, en jordlöpare, men naturligtvis inget större djur som en ödla.

Ess1
3/3/18, 12:08 PM
#6

#4 Jag reagerade likadant. Men istället för en massa oseriösa tips som TS fått (kvalster, mjukisdjur, myror) kan man ju försöka hitta något som faktiskt fungerar.  Om någon ber om hjälp på ett forum och inte får det, finns det ju en risk att det blir något väldigt olämpligt i slutänden.

Små snäckor tror jag t ex kan fungera. Jag har själv haft landsnäckor i akvarium. Trevliga och lättskötta djur.

Annons:
Wilma@a
3/3/18, 12:12 PM
#7

Vet inte så mycket för jag är bara 12 år gammal! :) tack för svaren! Blir inga djur!

Wilma@a
3/3/18, 12:12 PM
#8

Vet inte så mycket för jag är bara 12 år gammal! :) tack för svaren! Blir inga djur!

Upp till toppen
Annons: