Annons:
Etikettormar
Läst 1347 ggr
SameButDifferent
3/30/18, 12:04 AM

Respiratory infection

Okej, så, jag skriver detta i lite smått panik.

Jag har två ormar. En har varit väldigt svår att mata, varpå jag låtit den vara och bara fyllt på nytt vatten i stort sett, så han skulle kunna känna sig trygg. Låtit honom bli i typ.. 2-3 veckor kanske. Var hos veterinär innan det  som sa att jag skulle vänta med att mata och låta honom vara, men att han var frisk annars.

Idag tog jag upp honom. Hör honom då göra visslande ljud. Tittar närmare och ser att han är snorig. Kollar munnen lite försiktigt och han har massvis med saliv och bubblor. 

Medans jag sitter och researchar ser jag att han lägger upp huvudet högt och gäspar en massa, precis som jag läser att det är det otroligt sjuka djur gör när dom har RI. Jag hinner också läsa att det är otroligt smittsamt.

Så självklart tvättar jag händerna noga och tittar till andra ormen. Även han har bubblor ur munnen, så små att man inte ser dom om man inte verkligen tittar, men dom är där. Men det verkar inte alls lika illa som första.

Och nu sitter jag och letar veterinärer i Stockholm men alla har såklart precis gått på påskhelg. Känns ganska akut med den första ormen.

Vad gör jag? Kan jag göra något för att förbättra för dom medans jag letar och vet någon en bra reptil-veterinär som är öppen i Stockholm under helgen?

Annons:
[PeterTM]
3/30/18, 6:14 AM
#1

Djursjukhuset AniCura i Albano.

Upp till toppen
Annons: