Annons:
Etikettormar
Läst 791 ggr
[HazelBelle]
2018-04-11 17:12

Hur övertygar jag föräldrarna?

Hej! Jag har länge velat skaffa en reptil, speciellt en majsorm eftersom de inte blir jättestora och de är ganska enkla att ta hand om. Dock så gillar mina föräldrar inte reptiler så mycket eftersom de lever så länge. Hur kan man övertyga föräldrarna att skaffa en reptil?

Annons:
[PeterTM]
2018-04-11 17:16
#1

Om du har föräldrar som är möjliga att diskutera såna saker med, är det ett bra sätt att ta med dem till någon ormägare som kan visa, berätta och föklara. Jag har själv gjort detta ett flertal gånger och det fungerar ofta bra, om än inte alltid.

NiklasTyreso
2018-04-11 19:52
#2

Bra, att du skrev om det är föräldrar som går att tala med. Har man inte det får man vänta till dess man är vuxen. Jag har haft terrariedjur i 30 är, sedan jag flyttade hemifrån. Är föräldrarna helt omöjliga får man läsa om reptiler, titta på reptiler på film och i naturen. Gå på terrariemässor mm mm. Gör allt som har med reptiler att göra utom att ha dem hemma.

[HazelBelle]
2018-04-11 20:03
#3

#1 Det var en bra idé men jag känner ingen som har en orm:( Jag har gått på en reptilmässa och det var väldigt "frestande" när jag såg alla fina ormar.

[PeterTM]
2018-04-12 06:12
#4

#3 Då får du ordna så att du lär känna någon som har orm. Exempelvis kan du gå med i en förening som förhoppningsvis finns i din del av landet. Du kan också gå in på sidor som exempelvis Terrariedjur.se och söka någon bra kontakt i ditt område.

Upp till toppen
Annons: