Annons:
Etikettormar
Läst 650 ggr
BandiitQueen
2018-05-19 09:55

Kungspyton hjälp o råd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. 
Jag har gått och blivit orm vakt åt min systers orm medan hon inte har något boende o kanske inte alltid är så närvarande. 
Jag däremot kan inte ett smack om ormar, skötsel eller annat men då jag gillar djur och vill den ska få så bra situation som möjligt bör jag lära mig.
Jag kommer lägga in bilder på terrariumet och vill gärna ha all info och tips vad som bör ändras, kan ändras eller vad som är bra som det är.
Tillägga att jag har inte gjort något utan det är allt hennes.
Ormen är en kungspyton och är väl kanske runt 10år(?) lätthanterlig. Har jämt ätit levande föda och hon vill fortsätta med det för hon menar att han vägrar frysta.
- är det något som går att ändras om ormen ätit levande i så många år?
Sen har han haft ett bord som hans terrarium stått på men de fick ej plats i bilen så hon skulle fixa sånt sen. finns det risker med att han är på golv? eller att värmeplattan ligger emot mitt golv?
Också ska han haft en bakgrund men den kom inte heller med..

Det jag gör: Sprayat med ljummet/varmt vatten hos han och på grenar.
Byter vatten.
Han bor i bark typ. bör han ha annat eller nån jordpöl, vattenhål?
Vet att hon gett han ca 6-7 möss med ganska långa mellanrum, vad är det mest optimala och ge i matmängd? 

När jag googlar och sådär känns de som man får bitvis med info här o lite där men vill nog helst göra de så enkelt för mig ändå då det inte är min orm egentligen utan bara mest vill se till att hans vistelse blir bra. (är obestämd tid..)

Tar emot alla råd, länkar och annat såklart :D men föredrar gärna svar som jag kan svara på.

^_^ / Martiina

Annons:
Upp till toppen
Annons: