Annons:
Etikettödlor
Läst 774 ggr
Chinesecrestedlover
6/12/18, 10:08 PM

Leopardgecko - några frågor från en nybliven ägare

Hej!

Fick hem en liten sötnos i helgen😍 och det har dykt upp några frågor.  Hon (enligt förra ägaren, har inte kunnat kolla själv, hon är ganska skygg) håller just nu på att ömsa, så ser lite blek osv. ut…men vilken färg kan hon tänkas vara? Blizzard?

Hennes mun ser lite "lustig ut" - aningen mer öppen än vad jag tycker mig se på bilder av leopardgeckos…normalt? Anledningen till frågan är att jag en gång i tiden fick hem en liten bebis pacman groda som hade en "lustig mun" och som visade sig vara sjuk (dog efter tre veckor 😭- MBD antagligen) så jag är en "aningen" hönsmammig när jag skaffar nya terrariedjur…nojjar jag i onödan eller behöver jag hålla koll? 

Hon ska vara något över 2,5 år = vuxen…men tycker hon känns väldigt liten (jag har i och för sig mest bara sett leopardgeckos på bild/film innan = har inte så mycket att jämföra med egentligen). Vad tycker ni, är hon liten för sin ålder eller normalstor? Tycker även att hennes svans ser smal ut…men som sagt inte mycket att jämföra med så vad säger ni, smal eller normal svans? 

Om hon är liten/för smal hur ska jag mata henne då? Ofta eller mycket/gång? Hur mycket ungefär (vill ju inte övergöda henne heller såklart)?  Provade att mata henne lite dagen efter jag hämtade hem henne och till min stora förvåning så åt hon faktiskt (trodde inte det med tanke på stress vid flytt samt ömsning).                       

Jag har syrsor, dubia kackerlackor, mjölmaskar och zophobas samt vaxmottslarver/waxworms hemma i nuläget (kommer skaffa lite fler arter senare). 

Lite bilder på underverket❤️

Penna för storleksjämförelse :-) Tejpen = fasttejpad "termometer-grej"

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
Upp till toppen
Annons: