Annons:
Etikettsköldpaddor
Läst 1146 ggr
Luckysoul
9/19/18, 1:32 PM

Upphittad sköldpadda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet vad detta är för slags sköldpadda? Hunden hittade den i vårt garage, står i kö till polisen. Kom gärna med lite skötselråd som är acceptabla under en kort tid. Gärna vad de äter också

Annons:
Chinesecrestedlover
9/19/18, 2:16 PM
#1

Hej!

Jag kan mest om vattensköldpaddor (eftersom det är olika arter som lever uteslutande i vatten som jag har haft och har) så jag kan inte säga art med säkerhet…men det är definitivt någon slags dossköldpadda/boxsköldpadda. 

Denna sida är det lite si och så med aktiviteten på tyvärr, så jag rekommenderar dig att gå in på https://www.terrariedjur.se/ där finns det mycket kunnigt reptilfolk som säkert kan svara mer ingående på dina frågor. 

Vad jag vet så brukar denna typ av sköldpaddor leva torrt men med en "pool" och sen så äter de animalisk föda som ex. daggmaskar, syrsor, mjölmaskar osv. samt grönsaker och frukt.  

Lycka till med den söta lilla :-)

Mvh/Chinesecrestedlover

Luckysoul
9/19/18, 2:45 PM
#2

#1 Tack så mycket. Ska kika där.

Ingen saknade den enligt polisen så imorgon ska den få åka till en smådjursklinik och få bo där tills den blir omplacerad. Idag får den stanna hos mig.

Är lite orolig över det här med värmelampa. Klarar den sig utan det ett tag? (Vet ej hur länge den har varit på rymmen)

Den verkar pigg och ser fin ut i skalet och så.

Herplover
11/12/18, 10:59 AM
#3

Vart finns den?. Om ingen annan träder fram kan den bo hos mig. Har erfarenhet av reptiler sen tidigare.

Luckysoul
11/12/18, 8:10 PM
#4

#3 Han hittade hem igen =) Barnen hade glömt att stänga om sig och då hade han bestämt sig för att gå en promenad under natten. Ägaren var väldigt glad över att få tillbaka honom då hon haft honom i 23 år =)

Upp till toppen
Annons: