Nya sajter & nyheter

Ny Värd

2019-02-19 21:55 #0 av: Rovfisk

Hej.

Jag heter Ida och är ny sitevärd här på Reptiler. Jag hoppas att ni kommer trivas här med mig och jag tänkte försöka få igång sidan igen.

Jag har för Närvarande 7 Leopardgeckos, och i början på April får jag även hem en Skäggagam, en liten tjej på 3,5 månader.

Undrar ni över något eller funderar ni på vad jag är för fiolur, så är ni välkommen att höra av er till mig antigen via PM eller här i tråden.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-02-21 19:28 #1 av: Wassago

Hej! :) Ingo heter jag och har varit med från start och agerat medarbetare i alla dår dock har jag med tiden varit allt mer sällan här inne! En annan av de som har stor kunskapsbank här inne är Peter och som hållt reptiler sen många decennier sedan! Jag håller mest gift men haft det mesta genom åren! :) Välkommen!

Anmäl
2019-02-22 08:22 #2 av: Rovfisk

#1  Hoppas ni tittar in lite då och då fortfarande. Ska försöka få igång siten igen,  tror jag kan lyckas med det, bara jag kommer igång riktigt :)

Ja är ganska ny på det här med reptiler, men jag "pluggar" dagligen. Har sjä'lv "bara" leopardgecko just nu (6 st.) Men jag får en Skäggagam den 7 April, det ser jag fram emot :)

Anmäl
2019-02-22 21:50 #3 av: Wassago

Blir lätt så när en sait byter inriktning kraftigt..   JAg brukar kika in nån gång i veckan men e mest giftorm jag kommenterar och det är det inte mycket numera här inne! :) Men kikar du under Giftormslänken ser du många av mina gamla inlägg här! Skäggisar e trevliga ödlor! :)

Anmäl
2019-02-22 22:30 #4 av: Rovfisk

Jag kollar även genom gamla trådar här inne. och jag har funderat på om jag kan lyfta fram vissa gamla trådar, bara för att få ett nytt utseende på första sidan.

Jag tänkte se om jag hittar trådar där man får mer ingående information om de olika djuren, tänkte själv lägga in en artikel med både Leopardgecko och Skäggagam.

Du har inge artbeskrivningar eller artiklar om dina ormar och eventuella andra djur liggande, som du kan tänka dig låna ut till siten ?

Ska försöka få till ett artregister/lexikon liknande det vi har inne på akvariefisk, och artiklar och artbeskrivningar mottages tacksammast Glad

Jag har inte varit inne under giftormar ännu, men jag skall kolla genom där också :)

Anmäl
2019-02-23 14:02 #5 av: fluffis

Välkommen säger jag också! Glad

Anmäl
2019-02-23 19:59 #6 av: Wassago

Det e dåligt med det.. finns ju en del om de arter jag lagt ut foton på i trådarna.   Håller ett akvarium igång nu, kallvatten med blå Macropod samt mässingsbarb! E kul! :)

Anmäl
2019-02-24 11:54 #7 av: Rovfisk

#5 Tack Glad

#6 jag har börjat kolla genom giftormar och jag har, hittills hittat två artbeskrivninga som jag har lagt upp i lexiconet :) Har hittat en hel del annat också.

Gå gärna in i lexikonet och kolla :)

Anmäl
2019-02-24 21:11 #8 av: Wassago

Flitigt! :) Skall jag göra!

Anmäl
2019-03-09 22:10 #9 av: AndreasS

Hej och välkommen,

Andréas heter jag och är grundaren till Reptiler iFokus.
Har inga reptiler idag och har inte haft några sedan 2009, gav dem nya hem pga ändrade levnadsförhållanden. Kommer nog inte bli några nya reptiler för min del, då frun har fobi.

Är inte så speciellt aktiv längre på iFokus överlag, då jag har mycket annat för mig bla mitt jobb som kökschef och mitt egna företag som fotograf tar stor del av min tid och sedan familjen.

Roligt och se att sajten lever vidare, och jag kommer kika in lite då och då när tiden räcker till.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.