03: Allmänt om herptiler

Öppna reptilbutik i Lund området

2019-02-21 08:50 #0 av: AussieHerps

Jag älskar reptiler och är alltid på jakt efter nya. Speciellt efter att ha bott i Australien i många år så har jag en stor facination av deras reptiler. Docj finns inga butiker i min närhet med terrarium, reptiler och tillbehöt. Jag funderar nu på att starta min egen butik. Tror ni finns underlag för det och framförallt behov? Jag tror endel får bli online också men framförallt en fysisk butik.

Anmäl
2019-02-21 09:01 #1 av: [Stoffe.]

Reptilaffär finns det alltid intresse för.

Har du utbildning som krävs för att driva en sådan butik vill minnas det är dyrt att skaffa sådan.

http://www.zoorf.org/2017/index.html

Anmäl
2019-02-21 09:05 #2 av: AussieHerps

Det är det jag också känner. Jag studerade marinbiologi Australien och har fött upp varaner och ormar. Dock själva grundkursen djurhållning som jbv vill man ska ha har jag inte gjort än, tror det kostar 9500 för icke medlemmar.

Anmäl
2019-02-21 13:39 #3 av: Rovfisk

Finns inte så många sådana affärer , så jag tror säkert att du kommer gå runt om du bestämmer dig för att starta upp.

Men som skrivet i #1 så måste du ju ha alla tillstånd och utbildningar som krävs, och det kan ju blir dyrt.

Vet inte hur det ser ut nedanför Stockholm och Göteborg, men härifrån (Sundsvall) sett, så är den närmaste vi har i Uppsala. Det finns en butik uppövet mot Umeå, men utöver det så finns det inga vad jag vet.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-02-25 15:53 #4 av: dynamitella

Om du fullföljer idén är jag intresserad av att arbeta för dig. Jag har funderat på samma sak, men saknar helt kapital, och har därför inte utvecklat planen vidare. Är bosatt centralt i Lund och känner också att här finns utrymme för en djuraffär, reptilinriktad eller ej.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.