Annons:
Etikettfoder
Läst 1060 ggr
Drakellen
4/27/19, 1:24 PM

Kinkig kungspyton

Jag har nu haft min 6 månaders kungspyton i ca 3 dagar och har försökt mig på en matning nu. När jag köpte honom så  frågade jag säljaren när han skulle få mat nästa gång och hon svarade att det skulle vara den 27:e (alltså idag). Jag försökte få honom intresserad av råttan och gjorde precis så som alla i varenda yt - video jag sett men han nappade inte. Han var på och luktade mycket, men vägrade hugga. Och i all min reaserch inför honom så slog det mig aldrig att han skulle matvägra så nu är jag lite handfallen. Kan det vara så att han behöver mer tid att acklimatisera sig på innan han blir sugen? När ska jag försöka igen och kan jag spara råttan som ratades nu tills dess?

Annons:
Draken
4/28/19, 11:31 AM
#1

Kan vara att han behöver mera tid för acklimatisering.

har du sett om han har börjat ömsa ? Oftast äter de inte om de ska till att ömsa, eller under ömsningen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

NiklasTyreso
5/21/19, 12:51 AM
#2

Rätt temp i terrariet ökar aptiten. Dra musen långsamt framför ormen och låt den nosande följa efter, så att jaktinstinkter triggas igång. Vissa kinkiga ormar vill ha kroppsvarma möss.

Stefan1488
6/5/19, 8:20 AM
#3

Min kungspyton vägrade alla storlekar och typer av råttor,möss och jag provade tillåmed hamster.. Tillslut åt hon ökenråtta,levande,hon åt inget fryst oavsett om jag tinade dom till kroppstemperatur å lockade med rörelse etc Men så fort jag släppte in ökenråttan så lyste hon upp å ho tog den direkt! Ingen av mina andra ormar (kungsboa och majsorm) ratade mat,majsormen kunde käka tre möss i ”samma feeding”,han tog även den enorma hamstern jag försökte ge min kungspyton! Han blev över 150cm lång och riktigt tjock! Lätt den största majsorm jag träffat på i verkligheten.. Aja nu babblar jag bars!😂

Upp till toppen
Annons: