Annons:
Etikettinsekter-kryp
Läst 423 ggr
Chinesecrestedlover
7/26/19, 9:55 AM

Gah! Irriterande små...haha. Kul med djur...

God dagens allihop! 

Idag håller jag på att bli galen🤪 på riktigt, haha. 

Jag har i skrivande stund en sköldpadda, två ödlor och en groda som alla gillar att mumsa på insekter (den ena ödlan visserligen endast sporadiskt men ändå). 

Detta leder ju naturligtvis till att jag har ett visst utbud av foderinsekter hemma (tanken är att jag ska utöka med fler olika foderdjur…men det har blivit lite missöden på vägen, så det har inte riktigt blivit av ännu). 

Normalt sätt har jag mest dubia kackerlackor, mjölmaskar/baggar, zoophobas och vaxmott…men för ett tag sedan fick jag för mig att köpa lite små syrsor som omväxling…nu har de små vuxit upp och japp…det finns minst en väldigt "spelglad" hane 😉 

Brukar inte störa mig på ljud…men denna syrsan alltså…ahhhhhhh! Kan han vara tyst eller!? 😂

Visserligen kanske jag borde vara glad att det finns minst en hane. Jag har nämligen funderat på att göra ett nytt försök att föda upp lite syrsor (inga bebisar kläcktes tyvärr sist jag försökte)…men med tanke på hur galen jag känner mig på denna lilla syrsa idag, så kanske jag ska vänta lite med det, haha. 

Något djur som kan tänka sig äta dagtid…? Sugen på en prima syrsa någon?😉

/Chinesecrestedlover

Annons:
Vixxen
7/26/19, 10:52 AM
#1

Förstår din irritation ! 😬

Draken
7/26/19, 12:09 PM
#2

#0  😂 Jag förstår dig. Jag har skönsång från tre behållare i hallen . Bruna och svarta fältsyrsor samt en mindre variant med svarta. Det finns hanar i alla behållare har jag hört 😓 Lite tystare där de mindre går, men där finns det också minsann en (förmodligen lite äldre) hane 🤪

Zaga (skäggagam) tackar inte nej till en prima syrsa 😎😂

Tack och lov, de flesta av mina ödlor äter under dagtid, så jag brukar försöka fånga upp hanarna till dem 😂 Har försökt mig på odling, men det är nästan omöjligt att få dem att överleva.

Nej då lägger jag heller den tiden på att odla dubian, det går bra :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: