21: Reptilshoppen - Köpes

(K) Pueblomjölksnok

2019-07-26 13:08 #0 av: LisaR

Söker efter uppfödare av Pueblomjölksnok (Lampropeltis triangulum campbelli). Försökt leta mig fram men finner inget uppdaterat. Någon som har, känner någon som har eller känner någon som känner någon som har? Skämtar

Anmäl
2019-07-27 11:13 #1 av: Rovfisk

Beror på vart i landet du bor. På mässorna kan du nog få tag på en. Annars så finns det ju några stycken som  håller på med ormar eller kan få tag på.

Kollla köp och säljannonser på terrariedjur.se , finns ju även ett flertal FB grupper som har köp och sälj för reptiler.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-07-27 11:54 #2 av: LisaR

#1 bor i Örebro, räknar med att få åka en bit för att få hem min orm. Verkar svårt att få tag på just pueblon, inte hittat någonting på terrariedjur. Blir min första orm och jag är inte inne i reptilvärlden, känner några som har ödlor och bett dem hålla ögonen öppna på mässor. Grupper på fb har jag däremot inte kollat i - får göra det

Anmäl
2019-07-27 14:32 #3 av: Rovfisk

SP-Dragons finns i Norrköping, de kan eventuellt få tag på.

Sen vet jag inte hur det är med reptilgrottan.se , han har nu flyttat ner till Skåne, så det kanske blir lite långt att åka.

Här har du en liten förteckning över Svenska mässor nu under hösten. Några kanske ligger såpass att du själv kan ta dig dit.

https://reptiler.ifokus.se/discussions/5c752fe78e0e742a7099ba7a-reptilmassor-2019?discussions-3

Lycka till, berätta gärna hur det går :)

Anmäl
2019-07-27 21:58 #4 av: LisaR

#3 tack snälla!

Anmäl
2019-07-28 11:01 #5 av: Rovfisk

Inga problem. Bara roligt att kunna hjälpa :)

Anmäl
2019-09-08 16:54 #6 av: [PeterTM]

Pueblomjölksnok är ju en av de tre vanligaste underarterna tillsammans med sinaloamjölksnok och hondurasmjölksnok. De brukar alltid finns på mässorna. Jag har tidigare förr upp alla tre, men numera har jag inga kvar.

Anmäl