Annons:
Etikettödlor
Läst 570 ggr
Draken
2019-08-24 11:21

Terrariebygge, ögonfransgecko x 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bokat Ögonfransgecko som  jag får hem i samband med våran mässa den 26 Oktober.

Jag hade bokat en hona, med morphen "Blonde" och var sugen på även en hane med samma Morph. Men fick inte tag på någon.

Honan är importerat, men aldrig (vad jag vet) parad, hon är knappt året. Det verkade vara nästan omöjligt att få tag på blonde, så jag sneglade lite även på super dalmatin, men det kändes fel. Tänkte att om jag får tag på superdalmatin hane och hona, så kan jag fortsätta söka efter en blonde hane framöver.

Till min stora glädje hörde uppfödaren, som jag bokat honan hos, av sig för en knapp vecka sedan. Hon hade fått tag på en blonde hane, yngre än honan visserligen, och ganska liten just nu, men jag slog till direkt, hon hade kollat, innan hon hörde av sig, att han var helt frisk. och det var han, men väldigt liten, så han måste gödas upp lite.

Så sagt och gjort. Jag bokade honom på rak arm och swishade handpenningen så nu är han min 😃

Så istället för att "bygga upp" och inreda  1 terrarium, så blir det 2  😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2019-08-24 11:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har redan byggt upp hörnakvariumet, där det egentligen skulle vara en taggsvansagam, men det gick inte som jag ville, han åt ingenting , försökte med tvångsmatning, pincett, släppa lös insekter till honom, men inge ting fungerade, så tillslut tynade han bort för mig. Hittade honom död en morron för nån vecka sedan 😢

Funderade på vad jag skulle göra med hörnakvariumet som jag hade byggt om, hade fortfarande inte bestämt mig, när uppfödaren hörde av sig om Blonde hanen . Så då behövde jag inte fundera mer kring det.

tar ut all inredning och bygger upp nytt. Känner ingen panik, eftersom jag har till 26 Oktober på mig att fixa det ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2019-08-24 11:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har även hämtat det andra terrariumet, dit hanen skall få flytta in, och det är helt ogjord. Så det blir att planera och bygga upp inredning, vilket jag älskar, i 2 terrarium 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2019-08-24 11:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Ventilationen är ju redan klar, så den behöver jag inte bekymra mig så mycket om ;)  Eventuellt om jag byta till hålplåt även på bakre locket. har inte bestämt mig riktigt än ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

dfniklas
2019-08-26 06:13
#4

Ser ju riktigt bra ut! :)

Draken
2019-08-26 17:01
#5

Ja, jag är riktigt nöjd. Ventilationen var lite trixig, eftersom rutan är välvd. Men har man turen och ha en händig make (som jag har ;) ) så brukar det lösa sig :)

Har inte gjort så mycket mer just nu. Blev utbeordrad på jobb i helgen, så jag hade inte så mycket ork att gå vidare, men nu är jag ledig 8förhoppningsvis) både Onsdag och Torsdag, så då tänkte jag ta tag i det igen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: