Annons:
Etikettfoder
Läst 749 ggr
Galenidjur
2019-09-25 10:14

Kattungar som foder

I diverse kattgrupper dyker det då och då upp historier om hur ormägare ska ha försökt lura till sig kattungar för att ge till sina ormar. Vet någon här något exempel från verkliga livet där detta verkligen har hänt? För jag har så svårt att se det som något annat än en seglivad myt och skrämselpropaganda och sånt tål jag inte. Det är därför jag frågar er som är lite mer insatta i "reptilvärlden." Jag bryr mig inte om det nu skulle vara sant, men det låter verkligen inte sant i mina öron.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Draken
2019-09-25 11:11
#1

Har aldrig hört eller sett att folk har gett kattungar till sina reptiler, däremot kan man köpa kaninungar och kycklingar (frusna) som man kan mata med.

Vi köper frysta rottor och kycklingar till våra ormar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lona
2019-09-25 20:44
#2

#1, Var köper ni råttorna? (Antar att det skulle vara "råttor", har ingen aning om vad "rottor" är annars men så är jag ingen reptilmänniska egentligen.😊)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Draken
2019-09-26 07:31
#3

#2 Jo det skulle vara råttor ;)

Vi köper dem oftast på olika mässor,  ska inte vi iväg, så finns det alltid någon som kan ta med till oss.

Det är mässor runt om i Sverige hela året, med max 2-3 månader imellan, så det är aldrig svårt att få tag på mat 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lona
2019-09-26 12:53
#4

#3, Aha! Vi hade boaormar en gång i tiden. Tanken var att vi skulle föda upp råttorna själva, det slutade med att vi hade väldigt många sällskapsråttor… 😁❤️ Köpte sen avlivade försöksråttor vilket definitivt inte är tillåtet att sälja, men det är väl preskiberat vid det här laget.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Draken
2019-09-27 09:59
#5

Vi var ett tag inne på om vi skulle föda upp själv, men vi bestämde oss för att köpa hellre, både smidigare och enklare. Lite dyrare ja, men det är det värt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

NiklasTyreso
2019-10-28 16:46
#6

Nej, kattungar som föder är en myt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: