Annons:
Etikettterrarieteknik
Läst 573 ggr
tootiis
11/4/19, 7:57 PM

Terrariefunderingar

Går i tankarna om att uppgradera ormarnas terrarium inom snar framtid, och har googlat runt en hel del. Kommit fram till att det förmodligen blir till att bygga själv. 

 Men stötte häromdagen på denna stomme (som jag förövrigt ska göra om till en möbel katterna kan ha toalådan i), och kom och tänka på att man kanske kan utgå ifrån den stommen, byta ut baksidan till något stadigare (om det behövs), silikona runt om osv (dvs vattentäta allt), göra en "tjockare" ram till framsidan för att kunna sätta skjutglas där. Är detta möjligt eller bör jag återgå till min ursprungliga tanke - att bygga? 

Om det är möjligt att utgå ifrån denna stomme, hur löser man bäst hur man ska ha värmemattorna? 

https://www.ikea.com/se/sv/p/platsa-stomme-vit-50330946/

// MT ♥

Annons:
Draken
11/4/19, 11:27 PM
#1

Många utgår från Ikeas hyllor som stomme i ett terrarium, om man nu kan bygga själv.

Du kanske måste förstärka vissa, det vet jag inte, men det måste ju på något sätt "fuktskyddas" . Tror även man bör "fuktskydda " för ökenlevande, viss fukt lär det alltid finnas i ett terrarium.

Det blir även betydligt billigare om du bygger själv. Jag måste uppgradera terrariet till mina Mandarinskinkar så småningom, och jag kommer bygga själv, utifrån någon av Ikeas ( beroende vad som finns just då som man kan använda) stommar.

Lycka till och håll oss gärna uppdaterade om hur det går :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: