Annons:
Etikettödlor
Läst 886 ggr
EllinoreLerjestam
2/18/18, 10:37 AM

Erfarenhet av geckos

Hej!

Jag har länge velat ha ett husdjur, och har fastnat för reptiler. Då jag inte har några tidigare erfarenheter av dessa djur, har jag tänk mig att börja med en ögonframsgecko eller leopardgecko, då jag har hört att de är relativt lättskötta. Problemet är att mina föräldrar vägrar. Jag har planerat det mesta för att få det så bra för ödlan som möjligt, kommer stå för alla kostnader helt själv, och självklart ha allt ansvar för att den ska må bra vilket är det viktigaste. Jag under därför om det är någon som vill dela med sig om hur ni fick eran första reptil, och om ni övertalade era föräldrar, samt vad ni har för erfarenheter av ödlor i allmänhet?

En utav anledningarna till att de inte vill ha djur är för att de luktar illa, enligt dem, och då undrar jag även om ödlor (geckos) luktar mycket? För mig är det inget problem alls, och deras terrarium kommer befinna sig i mitt rum.

Tack i förhand!

Annons:
Elin_la
2/26/18, 12:31 AM
#1

hej (: jag är 13 och fick min leopardgecko när jag var 12 tror jag (:. jag tror nog att jag bara berättade alla fördelar om dem till mina föräldrar. du kan ju visa bra saker folk skrivit om dem. när jag ska övertala mina föräldrar så brukar jag säga att jag kan testa ta hand om den och ifall det inte fungerar så säljer vi den. bara för att få dem lite lugna (; jag skulle också kunna tipsa dig om en skäggagam. leopard geckos tex är jätte härliga asså jag älskar min hona. men jag vet att skäggagamer är bättre som nybörjar ödla då de också är väldigt lättskötta och de är dagaktiva. leoparder är nattaktiva. det charmiga med dem är att de alltid vill vara med sin ägare.  ödlor luktar inte illa ifall du sköter om deras terrarium. med att sköta om så menar jag

tömma vattenskålen

plocka undan bajset

göra rent terrariumet när det blir smutsigt.    

typ så . annars luktar det inte alls (: katter och dem andra djuren luktar mer. de 'är inte så dyra egenkligen. kanske  lite i början men annars inte.

lycka till och om du har någon mer fråga så kan jag gärna hjälpa dig. lycka till med att övertala dina föräldrar nu då (:

Upp till toppen
Annons: