Min majsorm spyr
Hej på er
Jag har en majsorm som vi haft i ca 3 år. Han har alltid varit frisk och sund. Ätit som han ska, ömsat som han ska och skitit som han ska…
Men han har tunnat ur lite nu det sista och är lite "spetsig" över ryggen. Igår när jag gav honom hans två möss så tog han dem direkt precis som han brukar. Men på kvällen när jag släckte för honom så såg jag att han spytt upp båda två!
Idag städade jag i buren och då såg jag att han spytt upp en av mössen även förra veckan, den låg torkad bakom en sten.
Han har ALDRIG spytt upp maten förut.
Vad kan det vara?
/Bondmoran
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
temp?
har du matar med samma storlek som för?
Jag har kommit på det!! Min värmematta hade lagt av :-( Vi har det rätt så svalt i sovrummet där han står så mattan är ju superviktig så klart!
Beställde en ny igår så den kommer i morgon.
/Bondmoran
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
#2 Hoppas det blir bra igen när du kopplat in nya mattan och att det var såpass lättlöst. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Japp, jag hoppas det :-)